روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶

 پایبندی همه طرف‌ها به برجام برای امنیت منطقه مفید است-ایرنا| رییس مجلس دهم گفت: پایبندی همه طرف‌ها به برجام، هم برای امنیت جهانی و هم برای منطقه مفیدتر است. لاریجانی دیروز پس از ورود به گیلان در جمع خبرنگاران استان در فرودگاه سردارجنگل رشت در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد واکنش ایران به تصمیم کنگره امریکا در ارتباط با برجام اظهار کرد: باید ببینیم کدام مسیر را طی می‌کنند؛ آن‌طور که ما فکر می‌کنیم اگر همه طرف‌ها به برجام متعهد باشند، هم برای آینده امنیت جهانی مفیدتر است و هم برای منطقه البته اگر روش‌های دیگری هم انتخاب کنند، برای آن فکر شده است. رییس مجلس هدف از سفر به گیلان را به دعوت نمایندگان این استان در خانه ملت برای بازدید از بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی عنوان و اضافه کرد: در این سفر اگر لازم باشد برای شتاب‌بخشی کارهای عمرانی استان، تصمیماتی گرفته می‌شود.

 آمادگی ایران برای حل مشکل یمن-تعادل| ظریف از آمادگی ایران برای هرگونه تلاش برای دستیابی به آتش‌بس فوری، ارسال کمک‌های بشردوستانه و گفت‌وگوی یمنی-یمنی خبر داد. وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: پایان دادن به کابوس جنگ در یمن مسوولیت مشترک همه ماست. ما این فهم فزاینده را که هیچ راه‌حل نظامی در این زمینه وجود ندارد، مورد استقبال قرار داده و آمادگی کمک به هرگونه تلاش برای دستیابی به آتش‌بس فوری، ارسال کمک‌های بشردوستانه و گفت‌وگوی یمنی-یمنی را داریم.

 با مجمع روحانیون گفت‌وگویی نخواهیم داشت-تسنیم| دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به ادعای مطرح شده سخنگوی این جامعه، مبنی بر آمادگی جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز، واکنش نشان داد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، با اشاره به ادعای مطرح شده از سوی مصباحی‌مقدم و در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها به نقل از مصباحی‌مقدم نوشته‌اند که جامعه روحانیت منعی برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون ندارد، گفت: نمی‌دانم این اظهارات به نقل از آقای مصباحی‌مقدم درست نقل ‌شده است یا نه، اما اگر ایشان چنین حرفی زده، حرفش اشتباه بوده چون ما به ‌هیچ ‌عنوان چنین بنایی نداشته و نداریم.

 لایحه بودجه ۹۷ سنخیتی با قانون برنامه ششم ندارد-تسنیم| رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۷ سنخیتی با قانون برنامه ششم ندارد، گفت: دولت در بودجه گرانی‌ها را به‌عهده مجلس گذاشته است. حمیدرضا حاجی‌بابایی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ای‌ کاش دولت همان اندازه که برای حذف یارانه 44 هزار تومانی دغدغه دارد، یک‌صدم آن همت را برای کاهش یا کنترل حقوق‌های نجومی داشت. وی گفت: برای حذف یارانه 44 هزار تومانی که در حال حاضر به‌ اندازه 8 هزار تومان ارزش دارد، لایحه ارائه می‌دهند تا از مجلس چک سفید امضا بگیرند اما اراده‌یی برای حذف یا حتی کاهش حقوق‌های نجومی وجود ندارد.

 وضعیت نامناسب بودجه پیشنهادی برای قوه قضاییه-روابط عمومی دادگستری| رییس کل دادگستری استان تهران معتقد است: وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه قضاییه در سال 97 مناسب نیست. غلامحسین اسماعیلی در نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران به برنامه استانی سال گذشته رییس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: چهارده پروژه ساختمانی با حدود یکصد و پنجاه هزار مترمربع مساحت در تهران از برکات این برنامه است که در حال جابه‌جایی و آماده شدن برای بهره‌برداری کامل هستند. وی افزود: وضعیت نامناسب بودجه 97 به‌طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 نتیجه شکایت از سلفی‌بگیران مجلس با موگرینی-خبرآنلاین| سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: شکایت جمعی از مردم شیراز علیه سلفی‌گیران با خانم فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هیات بررسی و به‌دلیل مشخص نبودن شاکی خلاف شؤون نمایندگی شناخته نشد و پرونده مختومه شد.محمدجواد جمالی دیروز در مورد جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شورای امنیت ملی کشور خواستار تذکر به این نماینده بود که در این راستا با نماینده مذکور صحبت کردیم.

 یقه‌سفیدها در صدر بدهکاران بزرگ بانکی هستند-مهر| رییس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به گزارش این کمیسیون از معوقات بانکی گفت: بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به یقه‌سفیدهاست. داوود محمدی درخصوص گزارش اخیر کمیسیون اصل ۹۰ پیرامون معوقات بانکی گفت: در این گزارش وضعیت معوقات بانکی، اخذ وثایق و تضمین‌های لازم را بررسی کرده‌ایم و رقم دقیق میزان تسهیلات بانک‌ها، میزان دریافتی و میزان معوقات ذکر شده است. رییس کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر اینکه بانک‌های ما اعم از خصوصی و دولتی دارای معوقات زیادی هستند، افزود: این معوقات حدود ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 تاکید بر به‌ کارگیری همه ظرفیت کشور برای تسریع در روند اسکان زلزله‌زدگان -پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری| معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه سرعت امدادرسانی و نجات آسیب‌دیدگان زلزله‌زده کرمانشاه از افتخارات مدیریتی کشور است بر ضرورت به‌ کارگیری همه ظرفیت کشور برای تسریع در روند اسکان زلزله‌زدگان تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری عصر دیروز با حضور در وزارت کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که برای بررسی آخرین وضعیت روند خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تشکیل شده بود از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی خواست اقدامات مثبت صورت گرفته در کمک به زلزله‌زدگان و فراهم کردن اسکان موقت برای آنان را به درستی اطلاع‌رسانی کنند و از انتشار مطالب خلاف واقع که موجب ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود، بپرهیزند. وی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که تمام ظرفیت و امکانات کشور به کار گرفته تا برنامه رسیدگی به زلزله‌زدگان و اسکان آنها به یک نقطه موفقیت تبدیل شود و دغدغه آنان به خصوص در فصل سرما برطرف شود. معاون اول رییس‌جمهوری، مدیریت و سرعت ساماندهی و کمک رسانی و نجات زلزله‌زدگان را از اقدامات برجسته و موفق و از افتخارات مدیریتی کشور دانست و افزود: خوشبختانه در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله، عملیات آواربردار، رسیدگی به مجروحین و اسکان موقت مردم با سرعت در دستور کار قرار گرفت و با حضور همه نیروها و دستگاه‌ها در منطقه شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه بودیم. جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درخصوص روند پیشرفت اسکان موقت برای زلزله‌زدگان تاکید کرد: لازم است که برنامه اسکان موقت با سرعت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند تا مردم برای روزهای آینده که پیش‌بینی می‌شود هوا سردتر شود دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

 

ارسال نظر