بهره‌برداری پروژه‌های بخش راه در سال94

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۶

معاون وزیر راه کشور گفت: پروژه‌های بالای 80درصد پیشرفت در بخش راه، در سال آینده اعتبارات لازم را دریافت می‌کنند و تا پایان سال94 به بهره‌برداری می‌رسند. علی نورزاد افزود: در بخش راه زمینی و ریلی هیچ‌گونه پروژه راکدی وجود ندارد. معاون وزیر راه با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و فعال هستند، عنوان کرد: سایر پروژه‌ها در سال94 نیز با میزان پیشرفت مختلف از 70درصد تا زیر50درصد تقسیم‌بندی شده‌اند که به تناسب منابعی که در دسترس خواهد بود، پیش برده می‌شوند.

وی ادامه داد: ما به‌دنبال تنوع‌بخشی منابع هستیم تا بتوانیم با استفاده از سایر منابع پروژه‌ها را به‌موقع تمام کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

همچنین معاون وزیر راه از بازگشایی قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال در ۲۵اسفند خبر داد و گفت: قطعه چهارم این آزادراه به‌دلیل رانش‌های متعدد از 5دی امسال بسته و قرار شد طبق برنامه پس از رفع نقاط حادثه‌خیز آن دوباره بازگشایی شود علی نورزاد روند عملیات ایمن‌سازی این مسیر ارتباطی از سوی پیمانکار را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی افزود: با وجود حدود 79نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در این مسیر و نیز مشکلاتی نظیر ناپایداری زمین و رانش‌های متعدد ناشی از آن اما عملیات ایمن‌سازی این قطعه از آزادراه به‌نحو مطلوب انجام گرفته است. قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال به‌دلیل رانش‌های متعدد بنا به‌دستور رییس بنیاد مستضعفان به‌عنوان پیمانکار این قطعه و معاون وزیر راه و شهرسازی از 5دی امسال بسته و قرار شد طبق برنامه پس از رفع نقاط حادثه‌خیز آن دوباره بازگشایی شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل و معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید همچنین از آغاز عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد. نورزاد گفت: پیرو مکاتبات صورت‌گرفته با پیمانکاران چینی و نیز هم‌افزایی مطلوبی که با رییس بنیاد مستضعفان داشتیم، از 25اسفند جاری پس از تجهیز کارگاه، عملیات ساخت قطعه‌1 این آزادراه آغاز شود. وی بهره‌برداری از تونل شهری چالوس واقع در مسیر کنارگذر غرب مازندران را نیز در روان‌سازی ترافیک این منطقه بسیار اثرگذار دانست و خواستار شتاب‌بخشی در عملیات اجرایی آن شد. وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات لازم در آینده نزدیک این تونل نیز به بهره‌برداری برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر