احتمال بی‌نیازی از واردات بنزین

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۷۵


تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های آبادان و بندرعباس با افزایش ٤میلیون لیتری تولید بنزین، کشور را از واردات این فرآورده نفتی بی‌نیاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با شانا، با بیان اینکه در ٥,٥ماه نخست امسال، روزانه به‌طور متوسط 5/4 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش ٤میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه آبادان و بندرعباس، خودکفایی در تولید بنزین قبل از بهره‌برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس محقق شود.

عباس کاظمی افزود: تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه در اواسط پاییز امسال، از ١٠میلیون و ١٠٠هزار لیتر کنونی به ١٢میلیون و ٥٠٠هزار لیتر در روز خواهد رسید. وی با بیان اینکه طرح پالایش نفت بندرعباس با پیشرفت ٩٠درصد در حال اجراست و تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این پالایشگاه با تکمیل طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خود روزانه دو میلیون لیتر به تولید بنزین کشور می‌افزاید. کاظمی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های پالایشی دردست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور از 8/62 میلیون لیتر کنونی به 3/68میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر