اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۹۵۳

تعطیلی همه نمایشگاه‌ها تا نیمه دوم خرداد

خبرگزاری تسنیم| مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد: همه عناوین نمایشگاهی کشور تا نیمه دوم خرداد تعطیل خواهند بود. بهمن حسین‌زاده رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران اضافه کرد؛ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همسو با مسوولیت اجتماعی خود، در راه‌اندازی نقاهتگاهی برای افرادی که از بیماری کرونا بهبود پیدا یافته‌اند، مشارکت داشته که خوشبختانه تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته و امیدوار هستیم مورد استفاده هم قرار نگیرد. حسین‌زاده تصریح کرد: همزمان با ورود کرونا به کشور برگزاری چندین نمایشگاه به تعویق افتاد ولی تقویم نمایشگاهی ما طوری طراحی شده است که هیچ نمایشگاهی لغو نشود؛ با این حال برنامه‌ریزی شده حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان و دهه دوم خرداد نمایشگاهی برگزار نشود.

فعال‌سازی مسیر جدید واردات کالا از ترکیه

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش سفارت ایران در آنکارا، بر اساس تصمیم ترکیه، بازارچه مرزی « ساری سو» مسیر جدید ورود کالا از ترکیه به ایران می‌شود. سید روح‌الله لطیفی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های بسیار، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص عادی‌سازی تردد کامیون‌ها از مرز بازرگان گرفته نشده است، ولی خوشبختانه بازارچه مرزی «ساری سو» که در شرایط فراگیری ویروس کووید۱۹ صرفا برای ورود کامیون‌های حامل اقلام بهداشتی و دارو در نظر گرفته شده بود از آخر این هفته می‌تواند علاوه بر کامیون‌های حامل اقلام بهداشتی به کشور، پذیرای کالای وارداتی از مسیر ترکیه، با روش ترانشیپ منت یعنی جابه‌جایی کالااز کامیون به کامیون باشد. سخنگوی گمرک افزود: این بازرارچه مرزی صرفا می‌تواند ۱۵ کامیون را به صورت روزانه پذیرش کند که در این شرایط اقدامی رو به جلو به شمار می‌رود. گمرک ایران نیز برای اجرایی شدن این تصمیم، از امروز در حال تجهیز این بازارچه به امکانات تخلیه و بارگیری کامیونی است و با شبکه بهداشت نیز برای استقرار کارشناسان بهداشتی برای اجرای پروتکل بهداشتی ورود کالا هماهنگی‌هایی را انجام داده است. به گفته لطیفی، مسیر ریلی کشورمان به ترکیه همچنان فعال است و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تردد ۱۰۳ واگن کالا بین دو کشور بودیم و همچنان بهترین مسیر تردد کالا بین دو کشور در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

تبیین سیاست‌های دولت برای تولید و واردات الکل

پایگاه خبری اتاق تهران | معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، در نامه‌ای اعلام کرد برای دریافت کد IRC برای واردات الکل نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست. ضمن اینکه تولید الکل هم‌چنان نیازی به مجوز ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران طی دو نامه جداگانه به رییس اتاق تهران، سیاست‌های دولت در مورد تولید و واردات الکل را تبیین کرد. محمد امامی‌امین در این دو نامه با استناد به تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تولید الکل مورد نیاز به هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد و در عین حال واردکنندگان الکل نیز تا اطلاع ثانوی برای دریافت کد IRC هیچ‌گونه وجهی پرداخت نکرده و صدور کد فوق الذکر حداکثر ظرف 24 ساعت انجام گیرد. امامی‌امین با استناد به نامه 22 اسفندماه سال 1398 قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تولید الکل مورد نیاز به هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنعت، معدن و تجارت استان) ندارد و الکل تولیدی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قابل عرضه خواهد بود. او همچنین با اشاره به مکاتبه 24 اسفند ماه سال 1398 قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی که به منظور تسهیل در فرآیند واردات الکل صورت گرفته، اعلام کرد واردکنندگان الکل تا اطلاع ثانوی برای دریافت کد IRC هیچ‌گونه وجهی پرداخت نکرده و صدور کد فوق‌الذکر حداکثر ظرف 24 ساعت انجام می‌گیرد.

پیش‌بینی افزایش تولید ماسک به ۵ میلیون عدد در روز

شاتا | سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت پیش‌بینی کرد که ظرفیت تولید ماسک به ۵ میلیون عدد در روز ارتقا یابد. مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی وضعیت تولید ماسک با حضور اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی و برخی تولیدکنندگان بیان کرد: تولیدکنندگان با کار جهادی و شبانه روزی صنعت تولید ماسک را که بیشتر مختص مراکز درمانی بود به صنعتی راهبردی، پویا و رقابتی در این شرایط تبدیل کردند.وی در این خصوص افزود: خود اتکایی در حوزه تامین مواد اولیه (ماسک، لباس پزشکی و گان) نکته قابل توجهی بوده است که از همه تامین‌کنندگان تشکر دارم. سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برخی دستاوردها در این حوزه، تصریح کرد: همت جهادی فعالان عرصه تولید سبب شد تا از ۱۶۰ هزار عدد تولید روزانه ماسک به بیش از یک میلیون عدد در حال حاضر برسیم و پیش بینی می‌شود که ظرفیت تولید ماسک به ۵ میلیون عدد در روز ارتقا یابد. صادقی نیارکی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات در این شرایط گفت: صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات در این شرایط برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا، توانمند و خوداتکا ظاهر شد.

 

ارسال نظر