اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۰۶

  اصلاحیه بودجه ۹۷ به رییس‌جمهور ابلاغ شد

رییس مجلس اصلاحیه بودجه ۹۷ را با اصلاحاتی در ۲ ردیف بودجه دفاعی و همچنین منابع بودجه عمومی دولت برای اجرا به رییس‌جمهور ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اصلاحیه قانون بودجه سال 97 را برای اجرا به رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

بر این اساس، تغییراتی در ماده واحده، تبصره 12 و 2ردیف بودجه درخصوص وزارت دفاع و پشتیبانی اصلاحاتی ایجاد شده است. به این ترتیب، بودجه سال 97 از حیث منابع 740.000.000.12.231.523 ریال خواهد بود، منابع عمومی نیز 4.438.604.688.000.000 ریال است که عبارت است از 3.867.866.149.000.000 ریال به‌عنوان منابع عمومی و همچنین 570 هزار میلیارد ریال به‌عنوان منابع اختصاصی. همچنین ردیف مربوط به کلیه وجوه ارزی ناشی از دعاوی حقوقی بین‌المللی و کشورهای خارجی به 31هزار میلیارد ریال تغییر کرد. گفتنی است ردیف هزینه‌یی با عنوان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح-تقویت بنیه دفاعی 28.019.138 میلیون ریال (2800میلیارد تومان) تغییر کرد. دومین اصلاح نیز در ردیف حفظ توان تولید صنایع دفاعی ایجاد شده و رقم مربوطه به 6.197.470 میلیون ریال تغییر کرده است.

   بخشنامه جدید گمرک درباره پیش دریافت حقوق ورودی

براساس بخشنامه گمرک، حقوق ورودی اظهاری صاحب کالا همزمان با اظهار کالا از اول خرداد ماه سال جاری به صورت نقدی پیش‌دریافت خواهد شد. به گزارش تسنیم، گمرک ایران در بخشنامه مهمی به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد تا حقوق ورودی اظهاری صاحب کالا را همزمان با اظهار کالا از اول خرداد ماه سال جاری به صورت نقدی پیش‌دریافت نمایند. در بخشنامه خطاب به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی آمده است: در راستای حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب‌وکار و برای پیشگیری از ایجاد اظهارنامه‌های در جریان و بلاتکلیف، جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی ناشی از معطلی اظهارنامه‌ها در سامانه جامع امور گمرکی، تحقق درآمدهای گمرکی و در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 65 آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، گمرکات موظفند از تاریخ اول خرداد 97 حقوق ورودی اظهاری صاحب کالا را همزمان با اظهار کالا به‌صورت نقدی پیش دریافت کنند.  واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در صورت احراز شرایط مندرج در بخشنامه مورخ 26‌/12‌/96 مجاز به ارائه ضمانتنامه جهت حقوق ورودی اظهاری خواهند بود. همچنین، برای حصول اطمینان از اجرای مقررات گمرکی و وصول وجوه متعلقه، کالا از حیث تعرفه، ارزش و سایر مشخصات کالا و مجوزهای لازم و همچنین صحت مندرجات اظهارنامه، مورد ارزیابی و کنترل‌های دقیق قرار گیرد و در صورت وجود هرگونه تفاوت و اختلاف ناشی از اظهار ناصحیح نسبت به مورد با لحاظ مفاد ماده 108 قانون امور گمرکی و رعایت کامل مقررات مربوطه اقدام کنند.

 

 

ارسال نظر