اقدامی استراتژیک در توسعه لجستیک به‌پخش

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۹۳۲
اقدامی استراتژیک
در توسعه لجستیک به‌پخش

سال‌هاست درخصوص توسعه زیرساختی در صنعت حمل و نقل و اهمیت آن برای کشور سخن گفته شده است و از طرفی نقش آن در توسعه روزافزون صنعت پخش حائز اهمیت است. آنچه امروز صنعت حمل و نقل به آن دچار شده گرفتاری در پیله شیوه‌های سنتی است که هم بهره‌وری را کاهش داده و هم تبعات اجتماعی و زیست محیطی فراوانی دارد. از این رو به‌پخش که یکی از شرکت‌های نام‌آشنای عرصه صنعت پخش کشور است، با درایت مدیران ارشد خود و حمایت‌های محسنی مجد مدیرعامل شرکت به‌پخش، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ این شرکت را رقم زد. رویدادی که می‌توان آن را گامی موثر در جهت توسعه زیرساخت‌های یک پخش سالم، سریع و عادلانه دانست.

 مدیرعامل شرکت ترابری و حمل و نقل به پخش، ضمن تایید خبر و ابراز خرسندی از این اتفاق در گفت‌وگویی بیان کرد: درخواست خرید 80 دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز در شرکت زامیاد پذیرش نهایی گردید و با گذراندن مراحل اداری این ناوگان تحویل شرکت ترابری و حمل و نقل به پخش شد.

او افزود: با انجام این فرآیند، سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت به پخش طی دوره یکساله، بیشترین سرمایه‌گذاری در ادوار گذشته را پشت‌سر گذاشته است به نحوی که طی این چهارده ماه، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان توزیع و حمل و نقل، در تاریخ شرکت به پخش رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت ترابری و حمل و نقل به پخش بیان کرد: با این سرمایه‌گذاری کلان، 108 دستگاه کامیونت ایسوزو و وانت نیسان به ناوگان شرکت افزوده شده و با کاربری سازی و ورود این خودروها به عرصه عملیات، ظرفیت حمل ناوگان از 448 تن در آبان 1397 به 737 تن افزایش خواهد یافت که معادل 64 درصد افزایش در ظرفیت حمل ناوگان شرکتی به‌پخش است.

 او با اشاره به این مطلب که با اضافه شدن این ظرفیت، قابلیت توزیع کالای شرکت به‌پخش توسط ناوگان شرکتی که یک شاخص استراتژیک در شرکت‌های پخش محسوب شده، بیان کرد: کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل به سطح حدود 33 درصد در سال گذشته بسیار نگران‌کننده بود، از این رو با توجه ویژه مهندس محسنی مجد و حمایت‌های ایشان توانستیم آن را به سطح 54درصد افزایش یافته و در شرایط اطمینان قرار دهیم. وی افزود: مدیریت شرکت به‌پخش با نگاه بسیار هوشمندانه به این بخش استراتژیک، روند نزولی ظرفیت‌های حمل را در کمتر از یک سال معکوس کرده و اثربخشی ظرفیت‌های حمل شرکت به پخش را نسبت به سطح سال 1393 ارتقا داده است. ارزش این حرکت وقتی بیشتر نمایان می‌گردد که بدانیم در فاصله بین اسفند 97 تا اردیبهشت 98، بازار خودروی سنگین بیش از صددرصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

ارسال نظر