اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۰۴

فیس‌بوک عینک واقعیت افزوده می‌سازد

تک کرانچ| فیس بوک قصد دارد یک عینک واقعیت افزوده بسازد. علاوه بر آن به نظر می‌رسد این شرکت در آینده محصولات واقعیت افزوده بیشتری به بازار عرضه کند.«فیکوس کرکپاتریک» مدیر بخش واقعیت افزوده فیس‌بوک در مصاحبه‌ای این امر را فاش کرد.

کرکپاتریک در این باره گفت: مشغول کار روی این عینک هستیم. ما محصولات سخت افزاری می‌سازیم و فعالیت خود را در این زمینه گسترش می‌دهیم. ما می‌خواهیم این عینک‌ها بطور واقعی ساخته شوند.

او جزییات محدودی درباره شیوه کارکرد این عینک‌ها فاش کرد. همچنین از سخنان او به نظر می‌رسد فیس بوک محصولات سخت افزاری واقعیت مجازی دیگری نیز در آینده تولید خواهد کرد.این درحالی است که فیس بوک در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت اوکلوس (سازنده هدست واقعیت مجازی) را به قیمت ۲ میلیارد دلار خرید و از آن زمان تاکنون نسخه‌های مختلفی از عینک‌های واقعیت مجازی را عرضه کرده است.

پرتاب موشک چینی به فضا شکست خورد

آسوشیتدپرس| نخستین تلاش یک شرکت خصوصی چینی برای پرتاب موشک به فضا با شکست مواجه شد. این موشک حامل یک ماهواره بود.

نخستین تلاش یک شرکت چینی خصوصی برای ارسال موشک به فضا شکست خورد.

شرکت چینی Landscape روز گذشته اعلام کرد قسمت دوم موشک ZQ-۱ بطور معمول کار می‌کرد اما اختلالی در قسمت سوم موشک، به شکست خوردن این عملیات منجر شد.

این نخستین موشک ۳ قسمتی است که یک شرکت خصوصی در چین می‌سازد. به گفته مقامات این شرکت فرایند جدا شدن قسمت‌های این موشک ۱۹متری نرمال بوده است اما پس از جدا شدن قسمت دوم اختلالی ایجاد شده است.

طبق گزارش رسانه‌های چینی این موشک حامل ماهواره‌ای برای شبکه خبری CCTV بوده است.

رونمایی از سومین نسل ابررایانه در چین

شینهوا| سومین نمونه از ابررایانه‌ای با قابلیت انجام میلیاردها میلیارد محاسبه در ثانیه، در چین رونمایی شده است.

چین سومین نمونه از ماشین رایانش اگزا اسکیل (exascale computer) را رونمایی کرده است. این ماشین رایانشی در حقیقت نسل جدید ابررایانه است که قادر است میلیاردها میلیارد محاسبه را در یک ثانیه انجام دهد. شرکت Dawning Information Industry این رایانه اگزااسکیل را می‌سازد.

به گفته شرکت تولید‌کننده، ابررایانه Shuguang قرار است در مراکز ملی ابررایانش در شانگهای و شنزن به کار گرفته شود.

 در چین نمونه‌های اولیه توسط سه گروه به رهبری سازمان NRCPC، شرکت داونینگ و دانشگاه ملی فناوری دفاعی ساخته می‌شوند.

رونمایی از Shuguang بدان معناست که نمونه اولیه این سه تیم نیز رونمایی شده است بنابراین چین یک گام به سمت توسعه موفقیت آمیز نسل جدید ابررایانه‌ها نزدیک‌تر شده است.

 رونمایی از نمونه اولیه ماشین رایانشی اگزا اسکیل به دانشمندان کمک می‌کند فناوری‌های کلیدی را از طریق آزمون و خطا، بررسی کنند و موانع را برای تولید نهایی سیستم رایانشی برطرف کنند.

همکاری هوندا  با  دانشگاه‌های امریکا برای توسعه هوش مصنوعی

شرکت خودروسازی هوندا قصد دارد به منظور توسعه فناوری هوش مصنوعی با دانشگاه‌های ایالات متحده امریکا وارد همکاری شود.

با توجه به توسعه و استقبال بی‌نظیر از فناوری‌های نوین همچون هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشینی در صنایع خودروسازی، حالا شرکت ژاپنی هوندا تصمیم گرفته و اعلام کرده است که می‌خواهد با بهترین دانشگاه‌های امریکایی که میزبان برترین نوابغ از سراسر جهان هستند، همکاری کند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند به توسعه، طراحی و تولید خودروهای کاملا هوشمند و خودران بپردازند.

خودروهای خودران و هوشمند قادرند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌های شهرهای مختلف تردد و سرنشینان خود را جابه‌جا کنند.

مقامات هوندا خاطرنشان کرده‌اند که به تازگی با سه دانشگاه مطرح امریکایی همکاری‌های خود را آغاز کرده است تا بتواند بطور کامل به سمت و سوی هوشمندسازی وسائل نقلیه بپردازد.

به گفته مقامات هوندا، خودروهای هوشمند و خودران این امکان را به کاربران و سرنشینان خودرو خواهند داد تا به یادگیری علاقه‌مند شده و با جهان پیرامون و با یکدیگر ارتباطات بهتری برقرار کنند.

آنها بر این باورند که قادر خواهند بود خودروهایی با ذهنیت کنجکاو و پرسشگر همچون پیچیدگی‌های مغز انسان ایجاد کنند و امکانات بالقوه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

دستاوردهای این پروژه که با همکاری سه دانشگاه مطرح امریکایی کلید زده شده است، در پایان این پروژه به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر