آینده گاز طبیعی مایع در دست آسیا است

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۸۲

در هفتمین کنفرانس سالانه مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گاز طبیعی مایع در ناگویا ژاپن اعلام شد که آینده گاز طبیعی مایع در اختیار آسیا خواهد بود. به گزارش ژاپن تایمز، هفتمین کنفرانس سالانه گاز مایع طبیعی در ژاپن برگزار و محور این مذاکرات چگونگی گسترش استفاده از گاز مایع و همچنین تامین نیازهای فزاینده منابع انرژی در میان اقتصادهای رو به رشد آسیا اعلام شد.

به نوشته تحلیلگران در دو سال اخیر سازمان‌های مربوطه از جمله، موسسه اقتصاد انرژی ژاپن و بنیاد پژوهشی سیاست انرژی در واشنگتن بخشی از این تلاش‌ها بوده‌اند. این سازمان‌ها نیروهای خود را برای ارزیابی نقش آینده گاز مایع در در بازارهای سوخت و انرژی آسیا، متحد ساخته است. دولت‌های مربوطه به دنبال پیشنهادات سیاسی منحصر به فرد در راستای تامین تقاضاهای رو به رشد در بازار گاز طبیعی مایع است. در همین راستا امریکا و ژاپن تخصص‌های ویژه خود را برای تولید برق الکتریکی به وسیله گاز مایع و ایجاد امکان تولیدات جدید از نفت شیل ایالات متحده و گازسوز کردن برخی تجهیزات، به کار بسته‌اند.

ژاپن تایمز در این باره نوشت، ایالات متحده اقدامات متعددی را برای بهبود روند قانونی تأیید صادرات گاز طبیعی مایع انجام داده است و پیشرفت قابل توجهی نیز در راستای حصول اطمینان از وجود زیر ساخت‌های کافی برای انتقال مواد اولیه جهت صادرات ذخایر وسیع گاز طبیعی امریکا، صورت گرفته است.

 

ارسال نظر