کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۳۹

خوراک پتروشیمی‌های ماهشهر افزایش می‌یابد

ایرنا| مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مطلوب آمادگی برای افزایش خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر وجود دارد. بر اساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ «حسن منتظرتربتی» درباره تامین خوراک بیشتر برای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) اظهارکرد: در منطقه ماهشهر امکان افزایش تامین گاز وجود دارد چون ما محدودیتی از بابت تامین گاز برای پتروشیمی‌ها نداریم . چنانچه مطابق با طرح آمایش سرزمین، پتروشیمی‌ها مجوز ساخت و تولید دریافت کنند شبکه تامین خوراک را فراهم خواهیم کرد. وی تصریح کرد: خوراک گازی پتروشیمی‌ها در کشور بطور کامل درحال تامین است و هیچ مشکلی وجود ندارد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که تامین خوراک منطقه مکران نیز برای شرکت ملی گاز بسیار حائز اهمیت است. مدیرعامل شرکت ملی گاز در مورد تامین خوراک منطقه چابهار و مکران گفت: منطقه مکران بسیار حائز اهمیت است و برای کمک بیشتر به توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی منطقه، پروژه تامین خوراک و گاز رسانی را به ۴ قسمت تقسیم کردیم به این شکل که با ۴ پیمان همزمان برای مناطق مختلف پروژه احداث خط لوله با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

عربستان واردکننده گازوئیل شد

تسنیم|بخش تجارت شرکت آرامکوی عربستان پس از حملات روز شنبه به تاسیسات نفت این کشور، به دنبال محصولات نفتی برای تحویل سریع است. به گزارش رویترز، موسسه مشاوره انرژی اسپکتس طی یادداشتی اعلام کرد پس از کاهش بیش از نیمی از تولید نفت عربستان، این کشور به یک خریدار قابل توجه محصولات پالایش شده تبدیل می‌شود. به گفته انرژی اسپکتس، این حمله‌ها یک میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی آرامکو را پایین آورده‌اند ولی این ادعا هنوز ثابت نشده و مشخص نیست به کدام پالایشگاه‌های آرامکو اشاره می‌کند. شرکت تجاری آرامکو (ATC) بخش تجارت آرامکوی عربستان است که به دنبال خرید گازوئیل برای تحویل سریع است. عربستان سعودی یک صادر‌کننده خالص گازوئیل است. یکی از منابع گفت آرامکو به دنبال محصولات نفتی است چون پالایش نفت در برخی پالایشگاه‌ها محدود شده است. یک منبع تجاری دیگر گفت بخش تجاری آرامکو دو محموله گازوئیل دارای سولفور بسیار پایین از هند و خاورمیانه خریده است ولی این خبر تایید نشده و جزییات بیشتری از آن در دسترس نیست.

نیاز 6  ماهه نفت امریکا برای رشد تولید

تسنیم| شرکت‌های نفتی امریکا می‌توانند نسبتاً سریع تولید خود را اضافه یا کم کنند چون نفت شیل چرخه عرضه کوتاهی دارد ولی حفاری، تکمیل و آماده کردن تولیدات جدید ۹۰ تا ۱۸۰ روز زمان نیاز دارد. به گزارش رویترز، مایکل ورث، مدیرعامل شرکت نفت چورون امریکا گفت حمله به تاسیسات نفتی عربستان تاثیر چندانی بر تولید نفت امریکا در کوتاه‌مدت ندارد. وی همچنین گفت یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه به احتمال زیاد قیمت نفت را بالاتر می‌برد.  متخصصان انرژی می‌گویند تولیدکنندگان نفت شیل امریکا در سال‌های اخیر میلیون‌ها بشکه نفت به بازارهای جهان آورده‌اند ولی این بدان معنا نیست که می‌توانند به سرعت کاهش تولید نفت عربستان را جبران کنند.

شرکت‌های نفتی امریکا می‌توانند نسبتاً سریع تولید خود را اضافه یا کم کنند چون نفت شیل چرخه عرضه کوتاهی دارد ولی حفاری، تکمیل و آماده کردن تولیدات جدید 90 تا 180 روز زمان نیاز دارد.

 

ارسال نظر