کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۰۰

افزایش ایمنی خط انتقال گاز دوم سراسری

شانا| ضریب ایمنی خط لوله انتقال گاز دوم سراسری با انجام ۴ عملیات اسلیوگذاری (مقاوم‌سازی) در منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز افزایش یافت. حمید خدری، مدیر منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز با اعلام این خبر گفت: مطابق با یک برنامه زمان‌بندی‌شده، عملیات اسلیوگذاری خط لوله گاز دوم سراسری با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان داخلی در چهار نقطه از این خط لوله انجام شد.خدری با بیان اینکه در این پروژه بیش از ۵۰۰ نفرساعت کار انجام شده است، اظهار کرد: انجام این تعمیرات در مقاوم‌سازی و تقویت خط لوله دوم سراسری بسیار موثر بوده و با برنامه‌ریزی انجام شده است، زیرا این خط در زمستان پیش رو نقش مهمی در انتقال پایدار گاز کشور دارد.وی نقش مهمی در تامین انرژی گاز کشور به عهده دارد، تصریح کرد: انتقال پایدار و ایمن گاز یکی از رسالت‌های مهم این منطقه بوده و همه تعمیرات این خط لوله بر اساس استانداردهای شرکت انتقال گاز انجام می‌شود.

کاهش هزینه انتقال گاز به مناطق دورافتاده

ایسنا| پژوهشگر دانشگاه حکیم سبزواری در پروژه‌ای مرتبط با صنعت، موفق به طراحی روشی نوین جهت گازرسانی به مناطق دوردست و روستاهای دورافتاده شد.دکتر مهدی دیمی دشت بیاض،  مجری  این طرح گفت: هدف اصلی این پروژه طراحی یک روش نوین گازرسانی به مناطق دوردست و روستاهای دورافتاده بر مبنای کاهش علمک‌ها و رگلاتورهای مورد نیاز در روش معمول بوده است.بروز بعضی مشکلات، گازرسانی به این مناطق را سخت و دشوار و گاهی همراه با ایجاد خطراتی کرده است؛ از سوی دیگر با توجه به تعدد به‌کارگیری علمک‌ها و رگلاتورها گازرسانی در این مناطق نیز در بسیاری موارد توجیه اقتصادی ندارد.بر این اساس در این پروژه با مدل‌سازی جریان، رفتار دینامیکی گاز طبیعی در خطوط توزیع بعد از رگلاتور برحسب مسافت و تعداد مصرف‌کننده‌ها یک روش نوین برحسب تغییر فشار و ابعاد لوله طراحی شد که به کمک آن عملاً امکان گازرسانی به روستاهای دورافتاده فراهم شد.

کاهش فعالیت‌های نفتی هند

تسنیم|تولید نفت هند در ماه ژوئن ۶.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به حدود ۲.۶۹ میلیون تن رسید که پایین‌ترین حد از فوریه سال جاری بود. تولید نفت هند از دسامبر 2017 به صورت ماهانه کاهش یافته است. به گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی هند نیز 1.6 درصد پایین آمد و طی همین دوره زمانی به 2.64 میلیارد مترمکعب رسید. همچنین، پالایشگاه‌های هند 20.30 میلیون تن نفت خام در ماه ژوئن پالایش کردند که کمترین حد از فوریه سال جاری است. وزارت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرد تولید پالایشگاهی این کشور 7.1 درصد نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته کاهش یافته که دلیل آن بسته شدن پالایشگاه‌ها به خاطر تعمیرات و نگهداری بوده است. از جمله پالایشگاه‌هایی که تحت تأثیر این تعطیلی‌ها قرار گرفتند، پالایشگاه جامنگار شرکت ریلاینس با ظرفیت 330 هزار بشکه در روز و پالایشگاه باراونی شرکت نفت هند با ظرفیت 120 هزار بشکه در روز بودند.دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت این کشور ذخایر کافی نفت برای جبران واردات از دست رفته ایران دارد.

 

ارسال نظر