ورود 400 مگاوات برق تجدیدپذیر جدید تا پایان 96

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۳

 ایلنا| هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه نیروگاه 30مگاواتی تجدیدپذیر جاجرم به زودی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: پس از آن نیز نیروگاه 10مگاواتی قم- تهران افتتاح می‌شود و تا پایان سال برنامه‌ریزی کردیم که حدود 400مگاوات برق تجدیدپذیر جدید به شبکه سراسری متصل شود.

وی افزود: در سال 92 جمع نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور حدود 165مگاوت بود و اکنون به 360مگاوات رسیده و تا پایان سال از مرز 700مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور عبور می‌کنیم که تماما توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی شده‌اند.

فلاحتیان تصریح کرد: ما درحال حاضر که 77هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی داریم که 360مگاوات از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌شود یعنی عمده برق ما از به‌کارگیری نیروگاه‌های حرارتی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: متوسط برق تجدیدپذیر ما با احتساب نیروگاه‌های برقابی در طول سال‌های گذشته حدود 6 درصد از برق مورد نیاز بوده که برای کشور ما خوب نیست و باید به تدریج سعی کنیم که سوخت مصرفی نیروگاه‌ها را تبدیل به گاز کنیم که این کار نیز در شرف انجام است و اکنون 90درصد سوختی که در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود، سوخت گاز است اما در عین حال باید برای تولید برق از انرژی خورشیدی، بادی و سایر روش‌ها استفاده کنیم که مجبور نشویم از نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از سبد برق کشور به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص یابد و بر این اساس تصمیم داریم که اگر امکان‌پذیر باشد در طول 5 سال آینده هر سال 1000مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را وارد مدار کنیم و ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور را به مرز 5 هزار مگاوات برسانیم.

 

 

ارسال نظر