در شهر

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۳۹۴

تصویب یک فوریت لایحه واگذاری 10 ملک شهرداری

اعضای شورای شهر تهران با تصویب یک فوریت لایحه واگذاری و فروش 10 ملک شهرداری موافقت کردند. در جلسه دیروز شورای شهر درباره واگذاری و فروش 10 فقره از املاک شهرداری تهران بحث و گفت‌وگو شد که این موضوع به صورت دو فوریتی به شورا ارایه شده بود و سرانجام به صورت یک فوریتی بررسی شد. پیروز حناچی با اشاره به موضوع یک فوریت واگذاری و فروش 10 ملک شهرداری گفت: از مشکلات ما با تأمین اجتماعی بدهی‌های معوقه شهرداری تهران بوده که مربوط به دوره قبلی شهرداری است. وی گفت: در خصوص بدهی‌های بانکی نیز عمدتا بدهی‌ها مربوط به بانک شهر است و نمی‌گذاریم بدهی‌ها به بانک از میزانی پایین‌تر بیاید چرا که می‌خواهیم از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شویم. وی گفت: سال آینده هم مانند سال جاری مشکل اوراق مشارکت را داریم و بخشی از تحقق بودجه به صورت غیرنقد خواهد بود و امیدواریم مشکلات پیش رو برطرف شود. حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز در صحن شورا گفت: ‌نمی‌شود ما دارایی‌های شهر را بفروشیم و بعد بگوییم در حال کسب درآمد هستیم درباره فروش دارایی شهر شفافیت وجود ندارد و پیش‌بینی دوستان این است تا پایان سال با فروش املاک درآمد حاصل شود. سرانجام یک فوریت واگذاری و فروش 10 ملک شهرداری با رأی اکثر شورای شهری‌ها به تصویب رسید.

احتمال افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک در 1400

معاون شهردار تهران با اشاره به پیشنهاد افزایش 20 درصد طرح ترافیک طی سال آینده در پایتخت گفت: در صورت خرید طرح ترافیک به صورت شش ماهه و یکساله، شهروندان از تخفیف 20 تا 35 درصدی بهره‌مند می‌شوند. سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز در صحن شورای شهر درباره لایحه اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا اظهار داشت: تغییرات جدی در طرح ترافیک سال آینده پیش‌بینی شده که یکی از آنها افزایش 20 درصدی نرخ طرح ترافیک است. وی افزود: پیشنهاداتی هم درباره خریدهای شش ماهه و یکساله طرح ترافیک داشته‌ایم و در صورتی که خرید شش ماهه طرح انجام گیرد، تخفیف 20 درصدی و اگر خرید سالانه انجام شود تخفیف 2 تا 35 درصدی پیشنهاد شده است. اگر شهروندان تهرانی طرح ترافیک خود را به صورت یکساله خریداری کنند، رسوب پول شهرداری بیشتر می‌شود و از این منابع می‌توان به‌عنوان وجوه اداره شده برای نوسازی تاکسی‌ها و اتوبوس و مترو استفاده کرد. وی گفت: در بحث صدور مجوز سالانه هم که سال قبل 150 هزار تومان بود امسال پیشنهاد 180 هزار تومانی داده شده است. سرانجام پس از بررسی اعضای شورای شهر و ارایه پیشنهادات آنها، یک فوریت لایحه تعیین عوارض محدوده طرح ترافیک تصویب شد.

تصویب کلیات لایحه برنامه تحقق شهر بیدار

اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه برنامه تحقق شهر بیدار رای مثبت دادند. در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران لایحه برنامه تحقق شهر بیدار در صحن شورای شهر تهران بررسی شد. زهرا صدر اعظم نوری در توضیح گزارش مشترک سه کمیسیون درباره این لایحه گفت: شهرداری لایحه‌ای را در زمینه تحقق شهر بیدار ارایه داد اما فرمانداری نکته‌ها و مباحثی را مطرح کرد که مجددا برگشت خورد و مورد بررسی قرار گرفت. سه کمیسیون معماری و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و محیط زیست مجددا در جلساتی این ملاحظات را مورد بررسی و به تایید رساندند. او ادامه داد: در این لایحه عنوان طرح به برنامه تحقق شهر بیدار تغییر یافت. براساس آن شهر بیدار شهری است که با تداوم ارایه خدمات در روز، چارچوبی از خدمات شهری در ساعات شب نیز انجام شود که به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان منجر شود. همچنین یک سازمان اجرایی نیز برای تحقق شهر بیدار در سه سطح در نظر گرفته شده است. اعضای شورای شهر تهران به کلیات‌ این لایحه رای مثبت دادند.

شهرداری امکان رهگیری صنایع آلاینده را دارد

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: در موضوع کیفیت هوا ما امکان رهگیری صنایع آلوده‌کننده و عوامل آلاینده تهران را داریم. در موضوع مازوت سوزی نیز اطلاعات مربوط به آن را منتشر کردیم. به گزارش مهر، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در نشست خبری «خشت طلایی» گفت: در موضوع کیفیت هوا ما امکان رهگیری صنایع آلوده‌کننده و عوامل آلاینده تهران را داریم. در موضوع مازوت سوزی نیز اطلاعات مربوط به آن را منتشر کردیم. ما نیاز به افزایش دانش خود در این زمینه داریم. موضوع کنترل آلودگی هوا و کیفیت آن دو مقوله متفاوت است. او افزود: رویداد خشت طلایی به تدریج در حال گسترش است و با وجود مشقت‌های کرونا اقدام به برگزاری این رویداد کردیم. برای تهران افتخار بزرگی است که داوری این رویداد بین‌المللی در تهران رخ می‌دهد. وی افزود: اغلب پروژه‌هایی که رویه ساز هستند مورد توجه بین‌المللی قرار می‌گیرند و به عنوان مثال اگر در این پروژه نیز به مساله هوای پاک توجه کنیم شاهد اثرات مثبت آن هستیم. وی عنوان کرد: در حوزه توسعه پایدار نیز ۷۷ پروژه و در حوزه مشارکت شهروندان ۹۵ پروژه داشتیم. اغلب کلان‌شهرها نیز مشارکت داشتند که بیشترین مشارکت از سوی آذربایجان غربی بوده است. منطقه ۱۶ تهران نیز با ۱۰ پروژه بیشترین مشارکت را داشته است. مجموعاً ۱۰۵ پروژه نیز از سوی سازمان‌های شهرداری تهران داشته‌ایم.

 

ارسال نظر