ایرانشهر

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۴۳

ابهام در نحوه فعالیت سامانه املاک

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی مدعی است بنابر ماده قانونی نسبت به شناسایی واحدهای مسکونی خالی با استفاده از سامانه املاک و اسکان اقدام کرده ولی سازمان امور مالیاتی در ادعاهای خود، صحت رفتار این سامانه ملی را زیر سوال برد.

 بیضایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت کنونی اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در کشور گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی مدعی است، بنابر ماده قانونی نسبت به شناسایی واحدهای مسکونی خالی با استفاده از سامانه املاک و اسکان اقدام کرده و سازمان امور مالیاتی در ادعاهای خود، صحت رفتار این سامانه ملی را زیر سوال برده‌اند.

این کارشناس مسکن، در بیان راه‌های اثبات اظهارات متولیان وزارت راه و شهرسازی پیرامون مساله تعیین تکلیف سامانه املاک و اسکان گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف به ارایه برخط اطلاعات سامانه املاک است و باید دید آیا فعالیت سامانه در حد رونمایی از یک صفحه اینترنتی در یک مراسم بوده یا وزارت راه و شهرسازی حاضر است اطلاعات خروجی این سامانه را به سایر نهادهای مرتبط نظیر شهرداری‌ها، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها این حوزه بدهد.

وی با اشاره به این نکته که هیچ منع امنیتی برای ارایه نحوه شناسایی واحدهای مسکونی خالی وجود ندارد، تاکید کرد: متولیان وزارت راه و شهرسازی باید الگوریتم‌های مرتبط با شناسایی واحدهای مسکونی خالی را ارایه دهند تا همه مردم از نحوه شناسایی این واحدهای مسکونی آگاه شوند.

بیضایی در تشریح مسوولیت سازمان امور مالیاتی گفت: طبیعی است که سازمان امور مالیاتی نتواند از اطلاعات ناقص برای صدور تعرفه مالیاتی استفاده کند اما خود مسوولان سازمان امور مالیاتی باید ضعف‌های اطلاعات دریافتی از وزارت راه را رسانه‌ای کنند.

این کارشناس مسکن، با اشاره به تصویب اصلاحیه اخیر پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی گفت: مادامی که نحوه فعالیت سامانه ملی املاک و اسکان دقیق، درست و صحت اطلاعات آن تضمین نشود، هیچ اصلاحیه‌ قانونی نمی‌تواند با اجرای درست به اهداف خود برسد.

بیضایی با اشاره به اهمیت سامانه ملی املاک و اسکان، گفت: ایجاد هر زیرساخت حاکمیتی به منظور سامان بازار مسکن در ابتدا نیازمند بانک اطلاعاتی قوی است و بدون چنین امکاناتی نمی‌توان سیاست‌گذاری مطلوبی را به سرانجام رساند.

   واژگونی یک فروند شناور در نزدیکی لارک

یک فروند شناور لندینگرافت در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک واژگون وتلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور توسط تیم‌های جست‌وجو و نجات دریایی درمنطقه ادامه دارد .

به گزارش مهر، اسماعیل مکی‌زاده، معاون دریای بنادر و دریا نوردی هرمزگان در تشریح جزییات این حادثه گفت: ساعت 18:30 روز ۵ دی ماه پیامی مبنی بر آبگرفتگی یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جست‌وجو و نجات دریایی استان مخابره شد. وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جست‌وجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی‌زاده اظهار داشت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه روز ۶ دیماه جست‌وجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

این مقام مسوول اضافه کرد: مقارن با ساعت 15:30 روز یکشنبه و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدودا ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی‌زاده بابیان اینکه عملیات جست‌وجو ونجات برای یافتن ۷ نفر از خدمه این شناور ادامه دارد، اظهار کرد: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع‌رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جست‌وجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا نماییم.

   آلودگی هوای کلان‌شهرها تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود، در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در این مدت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: از روز دوشنبه شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، شمال فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری حاکم خواهد بود. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان به ‌صورت برف است.از دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود بنابراین در ارتفاعات زاگرس جنوبی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

 

ارسال نظر