در شهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۶۰

غلظت آلاینده ازن در تهران طی شهریور ماه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا از کاهش غلظت آلاینده «ازن» در تهران از ابتدای شهریور ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، حسین شهیدزاده گفت: در حالی شهریور از نیمه گذشته که در ۱۸ روز ابتدایی آن، هوای شهر تهران تنها یک روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و در ۱۷ روز از شرایط سالم برخوردار بوده است. وی با اشاره به اینکه بر اساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون ۳۶ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز شرایط ناسالم برای همه شهروندان ثبت شده است، اظهار کرد: این در شرایطی است که در همه روزهای آلوده، «ازن» آلاینده مسوول و شاخص بوده و همان‌طور که در اخبار و گزارش‌های پیشین نیز اعلام شده است، این آلاینده به علت وجود برخی آلاینده‌های دیگر مانند اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرّار در زیر نور خورشید بستر مناسب برای تولید و انتشار پیدا می‌کند. شهیدزاده با بیان اینکه در سال جاری نیز همانند سال‌های قبل، از ابتدای خرداد و همزمان با گرم‌ شدن هوا، غلظت آلاینده «ازن» به خصوص در ساعات بعدازظهر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در روزهای اخیر به‌ علت کاسته شدن از شدت گرما، غلظت این آلاینده نیز کاهش یافته و در اغلب روزها، آلاینده شاخص شهر نبوده و در شرایط مطلوب قرار داشته است. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی تا آخر سال، غلظت آلاینده «ازن» کاهش یابد، اظهار کرد: البته همزمان با سرد شدن هوا و کاهش ارتفاع لایه مرزی و بروز پدیده‌هایی مانند وارونگی دما، بستر برای افزایش غلظت سایر آلاینده‌ها مانند ذرات معلق ریز و اکسیدهای نیتروژن فراهم می‌شود که کاهش زمان اجرای طرح ترافیک به علت شیوع ویروس کرونا امکان افزایش این آلاینده‌ها را تشدید خواهد کرد.

صورت‌های مالی پروژه صدر صادر نشده است

سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران نسبت به عدم درج لیست املاک در سایت شفافیت به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایلنا، میرلوحی در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: در زمان رسیدگی به لایحه متمم بودجه سال ۹۹، ردیفی درخصوص پرداخت بدهی‌های پل صدر پیشنهاد شد. آن زمان اعلام کردیم باید صورت‌های مالی این پروژه را ارایه دهند و همکاران در شهرداری قول دادند حتما این کار را می‌کنیم، اما متاسفانه هنوز محقق نشده و گزارش به دست من نرسیده است، آقای مظاهریان حضور دارند و خواهش می‌کنم آن قولی که درباره بودجه دادند را محقق کنند. او درخصوص املاک در اختیار غیر شهرداری گفت: در شهریور ۹۶ مصوبه‌ای را در خصوص املاک در اختیار غیر داشتیم و سپس در بند ب تبصره ۲۸ بودجه سال جاری نیز مقرر شد، شهرداری املاکی که مربوط به این بند است را بیاورند و مجوز آن را دریافت کنند. میرلوحی گفت: من از این روند گله دارم، اول می‌گفتند متوجه نمی‌شویم منظور شما کدام املاک است، ما گفتیم همه املاک در اختیار غیر را شامل می‌شود و متاسفانه هنوز لایحه‌ای را نیاورده‌اند. رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفت: ما پیش بینی کردیم مواردی که مجوز شورا را دریافت می‌کنند باید اجاره آنها ثبت شود تا مشخص شود شورای شهر و مدیریت شهری کنونی در حوزه فرهنگی هزینه می‌کنند. از این محل نیز می‌توانیم معلوم کنیم به نهادهای فرهنگی چقدر کمک می‌کنیم. او با اشاره به عدم درج املاک در سایت شفافیت نیز گفت: قرار بود در سایت شفافیت ثبت شود و متاسفانه هرسه کار انجام نشده و از این بابت نسبت به تسریع در ارایه لایحه بند ۶ ماده ۵ به شهرداری تهران تذکر می‌دهم، چرا که می‌بینیم برخی در بیرون شورا تحت نهادهای اجتماعی تقاضای این لیست را دارند و وقتی انجام نمی‌شود، متاسفانه پرچمی که همکاران ما سه سال است افراشته نگه داشتند رقبا روی آن تبلیغ می‌کنند.

 

ارسال نظر