ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۴۳

افزایش ۳ درصدی قیمت مسکن در دی‌ماه ۹۸

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در دی‌ماه امسال متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در مقایسه با آذرماه ۹۸ حدود ۳ درصد و تعداد معاملات ۱۳.۲درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی، در دی امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 13 میلیون و 882 هزار تومان افزایش یافته است. در آذرماه متوسط قیمت مسکن 13 میلیون و 477 هزار تومان بود که در اولین ماه زمستان 3 درصد رشد داشته است.

در ماه گذشته 9664 فقره معامله در سامانه املاک و مستغلات ثبت شد که در مقایسه با ماه پیش از آن (آذر 98) حدود 13.2 درصد افزایش را

نشان می‌دهد. بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مربوط به منطقه یک بوده است. در این منطقه متوسط قیمت از 30 میلیون و 85 هزار تومان در آذرماه با رشد منفی 2درصدی به 30 میلیون و 21 هزار تومان کاهش یافته است.کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 6 میلیون و 489 هزار تومان بوده که نسبت به متوسط قیمت آذرماه (6 میلیون و 239 هزار تومان) حدود 4 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، در 5 منطقه 7، 16، 17، 19 و 22 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی دی‌ماه امسال کاهشی بوده است.

براساس گزارشی که چند روز پیش از سوی اتحادیه مشاوران املاک منتشر شد تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران طی دی ماه به 12 هزار و 48 فقره رسیده و 11 درصد نسبت به آذر ماه رشد داشته است.

کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران مقطعی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: کاهش پروازها از فضای کشور مقطعی است و پیش بینی می‌شود به زودی، به آمارهای قبلی و عبور بیش از ۱۰۰۰ پرواز در روز از فضای کشور، برگردیم.

به گزارش مهر، مقصود اسعدی سامانی با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پروازهای عبوری همیشه امن است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون به صرفه‌ترین مسیر هوایی جنوب شرق آسیا و اروپا است و به‌تدریج در حال برگشت به فضای ایران

 هستند. او افزود: کوتاه‌ترین مسیر بین جنوب شرق آسیا و اروپا برای هواپیماها، عبور از کشور ایران است و معمولاً شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که از آسمان ایران عبور کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران تأکید کرد: آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز، برای پروازهای عبوری مقرون

به صرفه است.اسعدی سامانی اضافه کرد: به دلیل کوتاهی مسیر فضای ایران، کاهش مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی یکی از موارد قابل توجه است، به هر حال هزینه سوخت یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است؛ ضمن اینکه کارکرد کمتر قطعات هواپیما و همچنین قطعات تایمی نیز در حوزه سود و زیان شرکت هواپیمایی، مهم است.

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا سه‌شنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، گفت: تا سه‌شنبه در تهران، اراک، کرج و اصفهان، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: خلیج فارس و تنگه هرمز در دو روز آینده مواج است و تا سه‌شنبه دریای عمان مواج  خواهد بود.

ضیاییان افزود: امروز بارش برف و باران در شرق و جنوب‌شرق کشور ادامه خواهد داشت، همچنین در استان‌های جنوبی کشور و نواحی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، افزود: توصیه‌ می‌شود خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر خصوصا برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه با وزش باد، کاهش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.

او در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروزکمی ابری پیش‌بینی می‌شود البته امشب آسمان تهران صاف است، همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هم آسمان تهران تقریبا صاف است؛ بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 7 درجه و 2 درجه زیرصفر خواهد بود.

 

ارسال نظر