ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۵۱

نحوه محاسبه مالیات خانه‌های لوکس؟

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در حالی با بررسی لایحه بود ۹۹، خانه‌های لوکس بالای ۱۰ میلیارد تومان را مشمول مالیات دانستند که اما و اگرهای بسیاری روی اجرای این بخش از مصوبه مجلس وجود دارد. به گزارش مهر، بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که آمار و گزارش‌های ماهانه دو مرجع قیمت‌گذاری املاک تهران شامل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ملاک تعیین خانه‌های خالی باشد، از میان حدود ۲میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی موجود در تهران، بین ۶۰ تا ۹۰ هزار واحد مسکونی بالای ۱۰میلیارد تومان در پایتخت وجود دارد؛ هر چند که این آمار در خصوص کل کشور از میان ۲۴ میلیون واحد مسکونی مشخص نیست. کمی بیش از ۶۰ هزار واحد در تهران بالای ۲۰۰ متر مربع مساحت دارند که ۴۷هزار واحد در منطقه یک، ۱۱ هزار واحد در منطقه ۲ و ۳ هزار واحد در منطقه 3 است؛ مابقی نیز در سایر مناطق پایتخت پراکنده‌اند.   در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ آمده، در سال آینده یک در هزار ارزش روز خانه‌های بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان، دو در هزار ارزش روز خانه‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومانی، دو ضریب قبلی به اضافه ۳ در هزار ارزش روز برای خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومانی، سه ضریب قبلی به اضافه ۴ در هزار برای خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی و چهار ضریب قبلی به اضافه ۵ در هزار برای خانه‌های بلای ۶۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات سالانه املاک اعم از خالی و در حال استفاده لحاظ خواهد شد. بر اساس برآوردهایی که کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در اختیار نمایندگان قرار داده‌اند، دولت می‌تواند از محل این نوع مالیات، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

وزیر راه: آسمان ایران همواره امن بوده و خواهد بود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم آسمان ایران همواره امن بوده و خواهد بود. اسلامی در حاشیه‌ بازدید از پروژه ترمینال جدید فرودگاه گرگان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: استقرار نظامات سازمان هوانوردی جهانی در ایران توسط سازمان هوانوردی کشوری، در زمره قدیمی‌ترین، کهن‌ترین و با اصالت‌ترین نهادها قرار دارد. وی افزود: ترمینال فرودگاه گرگان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شرکت فرودگاه‌ها است و در مرحله‌ پایانی قرار دارد. اسلامی اظهار کرد: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه گرگان، ظرفیت برای استفاده همزمان پنج هواپیما فراهم و تعداد پروازهای این فرودگاه نیز ۱۰ برابر می‌شود. وزیر راه ادامه داد: در حال حاضر این فرودگاه سالانه ۲۵۰ هزار مسافر دارد که با افتتاح ترمینال جدید، این تعداد به بیش از دو میلیون مسافر افزایش می‌یابد. به گفته وی، در سطح کشور ۱۵ پروژه فعال در فرودگاه‌ها در حال اجرا داریم که شامل پارکینگ هواپیمایی، احداث ترمینال جدید، باند دوم، توسعه باند موجود و توسعه تجهیزات ناوبری است. به‌گزارش ایسنا، اسلامی تصریح کرد: باید هم الزامات استاندارد و ایمنی را به حداکثر برسانیم و هم قابلیت پروازها در همه حالت‌های آب و هوایی خصوصا در شمال کشور را دنبال کنیم.

ساخت ۱۲۵ ایستگاه مترو با احداث ۴خط جدید

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد که با ساخت ۴ خط جدید مترو، شاهد توسعه ۱۵۰کیلومتری شبکه مترو در افق ۲۰ سال آینده خواهیم بود. علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزییات خطوط جدید مترو با بیان اینکه مطالعات مربوط به امکان‌سنجی احداث خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو تهران در مرحله انتخاب مشاور ذی‌صلاح قرار دارد، گفت: هدف از توسعه خطوط مترو در افق ۱۴۲۰، پوشش کل پهنه مناطق ۲۲ گانه پایتخت و همچنین به هم پیوستگی خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌های تبادلی می‌باشد. وی با بیان اینکه در مطالعات اولیه توسعه خطوط مترو به ایجاد ۱۱ خط تاکید شده که ۴ خط جدید مترو باید ایجاد شود، تصریح کرد: با افزایش این ۴خط جدید، ۱۵۰ کیلومتر به طول خطوط شبکه فعلی اضافه و ۱۲۵ ایستگاه جدید نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا در مجموع طول خطوط مترو به حدود ۴۶۰ کیلومتر برسد. امام با تاکید بر اینکه از خطوط چهار گانه‌ای که مطالعه امکان سنجی احداث آنها در دست انجام است، به نظر می‌رسد ساخت خط ۱۰ به لحاظ امکان اجرا در اولویت قرار دارد، افزود: خط ۱۰ مترو، از قنات کوثر تا وردآورد امتداد می‌یابد و ۴۱ کیلومتر طول دارد.

از سرگیری پروازهای عبوری کی.‌‌ال.‌ام از ایران

شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند اعلام کرد که پرواز هواپیماهای این ایرلاین بر فراز آسمان ایران و عراق از گرفته خواهد شد. به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی کی ال‌ام (KLM) که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ایرلاین‌های جهان به شمار می‌رود، بعد از حوادث یک ماه گذشته در ایران و عراق و به دنبال هشدار سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا، همچون برخی دیگر از ایرلاین‌های خارجی اعلام کرده بود که تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران و عراق پرواز نخواهد کرد. اما حالا بر اساس گزارش وب‌سایت 42aviation، این ایرلاین روز پنجشنبه ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ با اشاره به تایید کارشناسان امنیت هوایی فعال در سازمان‌های مختلف هوانوردی، نظامی و اطلاعاتی، آسمان این دو کشور را امن تشخیص داده و اعلام کرده که پرواز هواپیماهای خود در این منطقه را از سرگیری خواهد کرد.

 

ارسال نظر