ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۰:۵۷:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۵۴۷

 

ستاد تامین مسکن سه دهک اول تشکیل شد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ارایه وام بلاعوض و زمین یکی از سیاست‌های ما در راستای تامین مسکن سه دهک اول است. به‌گزارش ایلنا، اسلامی در حاشیه گفت و شنود با مردم هشتگرد درباره ارایه گزارش مردمی از مشکلات منطقه در جمع خبرنگاران از آغاز تامین مسکن سه دهک اول کشور خبر داد و گفت: روز دوشنبه هفته جاری برای اولین‌بار تمام نهادهای محرومیت‌زدایی در وزارت راه و شهرسازی دور هم جمع شدند و کارگروه و ستاد تامین مسکن سه دهک اول تشکیل شد. وی گفت: تمام تصمیمات درباره مسکن محرومان در این ستاد به صورت یکپارچه اخذ می‌شود و نهادهایی مانند آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و ... در این کارگروه حضور دارند. اسلامی تاکید کرد: ارایه وام بلاعوض و زمین یکی از سیاست‌های ما در راستای تامین مسکن سه دهک اول است.

تغییر ۸ معاون مناطق شهرداری پایتخت به دلیل تخلف

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی تهران با بیان اینکه حدود ۸ معاون معماری و شهرسازی در مناطق، با هماهنگی شهرداران منطقه تغییر کرده‌اند، گفت: آنها افرادی بودند که در برابر جریان فساد و رانت‌خواری (نمی‌گویم خودشان فاسد بودند) ایستادگی نکردند. برای جایگزینی هم خیلی‌ها به من معرفی شدند که وقتی سابقه آنها را نگاه کردم، در سابقه بعضی از آنها سوءاستفاده از موقعیت وجود داشت، به همین دلیل با انتخاب آنها موافقت نشد. به گزارش ایلنا، گلپایگانی افزود: با یک بررسی میدانی پی خواهید برد، در مناطقی که معاونان جابه‌جا شدند به روش‌های ناصواب شهره بودند، به اینکه کار جدی برای مبارزه با فساد نمی‌کردند یا اینکه پایبند به ضوابط و مقرراتی که از آنها انتظار می‌رفت نبودند، البته کسی که متهم به تخلف باشد به هیات‌های رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شود و در آنجا با شنیدن دفاعیات وی رأی متناسب برای آنها صادر می‌شود. معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: بخشی از نگرانی شهرداری در مساله درآمدها باید با واقعی کردن عدد عوارض محقق شود و همچنین باید دنبال درآمدهای پایدار دیگری برای اداره شهر رفت تا از نگرانی‌ها کاسته شود، ظرفیت ساخت‌وساز در شهر تهران محدود است و سقفی دارد. یک جایی دیگر ساختمان کلنگی یا زمین خالی برای نوسازی و بارگذاری نخواهد بود.

دلیل دریافت نکردن عوارض از تاکسی‌های اینترنتی

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تذکر عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به دریافت نکردن عوارض از شرکت‌های تاکسی اینترنتی گفت: وزارت کشور به ما ابلاغ کرده است که در اجرای این بند از تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و شرکت‌های تاکسی اینترنتی دست نگه داریم. به گزارش ایرنا، حجت این اظهارات را در واکنش به تذکر بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورا به شهردار درباره دریافت نکردن بهای خدمات ۲ درصدی شرکت‌های تاکسی اینترنتی بیان کرد. او در این باره گفت: بعد از امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت تاکسی‌های اینترنتی، هیچ بهای خدمات ۲ درصدی حتی یک ریال هم از این شرکت‌ها دریافت نشده است. او تصریح کرد: تفاهم نامه شهرداری تهران و شرکت‌های تاکسی اینترنتی طبق دستورالعمل وزارت کشور است و در این تفاهم نامه ذکر شده که تاکسی‌های اینترنتی باید بهای خدمات ۲ درصدی به شهرداری را بپردازند اما وزارت کشور به ما ابلاغ کرده است که در اجرای این بند از تفاهم نامه دست نگه داریم. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم طبق این ابلاغیه، تاکنون هیچ پولی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی دریافت نکرده است. سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که در آینده ممکن است چنین بهایی دریافت شود، گفت: ما طبق تصمیم‌گیری‌های وزارت کشور در این خصوص عمل خواهیم کرد.

سامانه بارشی تازه در راه است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه، سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و روز شنبه در نیمه غربی و جنوب کشور، دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی و استان‌های مازندران و گیلان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس گفت: روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال‌شرق و شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد ادامه دارد، همچنین در ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال‌غرب فردا بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز همچنین در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان هم وزش باد شدید خواهیم داشت.  ضیاییان بیان کرد: پنجشنبه بارش پراکنده باران در ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات شمال‌غرب کشور، ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: پنجشنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد و رعد و برق ادامه دارد و تا پیش از ظهر جمعه، این شرایط را در کنار رگبار پراکنده باران در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

 

ارسال نظر