ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۶۳

کاهش سرانه ورزشی بانوان با پس گرفتن سوله‌های بحران

حجت نظری رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران از کاهش سرانه ورزشی بانوان در صورت پس گرفتن سوله‌های مدیریت بحران از مراکز الزهرا (س) خبر داد. به گزارش ایسنا حجت نظری در مورد بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران از ورزشگاه‌های الزهرا (س) که به باشگاه ورزشی زنان تبدیل شده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر چهارم، شهرداری مناطق باید در ازای بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران از مجموعه‌های ورزشی الزهرا (س)، مکانی را تملک کرده و برای ایجاد ورزشگاه بانوان در اختیار سازمان ورزش قرار دهند اما باتوجه به مشکلات مالی شهرداری و عدم نقدینگی مناسب این مهم هنوز محقق نشده است. وی با بیان اینکه معتقدم که بعد از بازپس‌گیری سوله‌های مدیریت بحران نیز عملا اتفاق خاصی در حوزه تجهیز به دلیل مشکلات مالی رخ نمی‌دهد، گفت: با این مصوبه عملا بخشی از جامعه از مکان و فضای ورزشی محروم می‌شوند؛ چراکه سازمان مدیریت بحران اگر بخواهد در این سوله‌ها دپوی اقلام غذایی داشته باشد باید مرتبا انبارگردانی کند که منابع لازم آن در دسترس نیست. نظری با بیان اینکه مشخص نیست که در زمان وقوع حادثه مردم به این سوله‌ها دسترسی داشته باشند یا نه و آیا مایل باشند در این سوله‌ها اسکان یابند، افزود: حالا در شرایط فعلی که شاهد فقر بالای حرکت در جامعه به خصوص زنان هستیم چگونه می‌توان این مراکز ورزشی را تعطیل کرد. رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه تنها 30درصد مردم جامعه ورزش می‌کنند که آمار کمی است افزود: ورزش باید تقویت شود نه اینکه به بهانه استفاده فضا برای مدیریت بحران این فضا را از دست بدهیم.وی در عین حال از بازپس‌گیری سوله‌ها از برنامه‌های تلویزیونی یا کاربری‌هایی مانند شهربازی استقبال کرد و گفت: قرارگرفتن لوازم ورزشی سبک و قابل جمع‌آوری مشکلی را در این سوله‌ها ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که در هنگام بروز بحران و حوادث می‌توان در عرض چند دقیقه این لوازم را جمع‌آوری کرده و کاربری فضا را تغییر داد.

آغاز ساخت پلاسکوی جدید بر اساس مصوبه ماده 5

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ساخت ساختمان جدید پلاسکو باید بر اساس مصوبه ماده 5 و برگرفته از کیفیتی ارزشمند و یادمان شهدای آتش‌نشان پروانه ساخت گرفته و مراحل احداث آن اجرایی شود.

به گزارش فارس علی اعطاء، درباره ساخت ساختمان پلاسکو اظهار داشت: مساله پلاسکو بین مالک و کسبه است و اگر کار به تعویق می‌افتد مسوول مستقیم آن شورا و شهرداری نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده 5 بررسی‌های خود را انجام داده و هم‌اکنون سطح اشتغال، ارتفاع و طبقات ساختمان جدید پلاسکو مشخص شده است، ‌گفت: برای ما مهم است که کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو مشکل‌شان حل شود و نباید فراموش کنیم که مالک مشخصی دارد و باید اقدامات لازم را انجام دهد.در حال حاضر باید طرحی بر اساس مصوبه ماده 5 در خصوص ساختمان جدید پلاسکو به تصویب برسد و نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند. سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی باید طرح ارایه شده در خصوص ساختمان جدید پلاسکو بر اساس یک رویداد و آن هم فداکاری آتش‌نشانان باشد و در همین خصوص نیز مسابقه‌ای برگزار شد و طرح‌هایی ارایه دادند که باید یکی از آنها به تصویب برسد و بر اساس آن‌که برگرفته از کیفیت ارزشمند و یادمان آتش‌نشانان باشد ساخت ساختمان جدید پلاسکو آغاز شود.

تداوم نرخ‌گذاری پروازهای خارجی با «ارز نیما»

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از تداوم محاسبه نرخ بلیت پروازهای خارجی با ارز «نیما» خبر داد.

به گزارش ایسنا، با گذشت یک هفته از فروش بلیت پروازهای خارجی به نرخ ارز نیما (۹۷۰۰ تومان)، روز گذشته آژانس‌های مسافرتی و سامانه‌های رزرواسیون بلیت هواپیما با ارسال پیامک و انتشار اطلاعیه‌ای به استناد بیانیه‌های شرکت‌های هواپیمایی خارجی اعلام کردند؛ نرخ تبدیل ارز بلیت پروازهای خارجی از روز چهارشنبه، ۲۵ مهرماه به حالت قبل برمی‌گردد و با نرخ پایه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود، اما در نتیجه جلسه‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی داخلی، سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تشکل‌های صنفی گردشگری اعلام شد: نرخ تبدیل ارز همچنان بر مبنای سامانه «نیما» محاسبه می‌شود.

حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به نتایج جلسات شرکت‌های هواپیمایی به ایسنا گفت: تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی ملزم شده‌اند بلیت پروازها در مسیرهای خارجی را با بر مبنای ارز نیما اعلام و محاسبه کنند. او نسخه‌ای از بلیت‌های صادر شده‌ چهارشنبه ۲۵ مهرماه که بر مبنای ارز نیما به قیمت حدودی ۹۷۳۱ تومان فروخته شده را در اختیار ایسنا قرار داد و با استناد به اظهارات اخیر رییس سازمان هواپیمایی اظهار کرد: پرواز خارجی همچنان گران است، اما آن طور که رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرده‌اند نرخ پایه محاسبات بلیت هواپیما به زودی به کانال ۸ هزار تومان وارد می‌شود که امیدواریم با اجرای این تصمیم، قیمت‌ها پایین‌تر‌  آید.

رفیعی درباره تاثیر این اقدام بر کاهش نرخ تورهای گردشگری خارجی گفت: کاهش قیمت بلیت هواپیما تاثیر زیادی بر نرخ تمام شده تورهای گردشگری می‌گذارد که امیدوارم با تغییرات صورت گرفته، بازار گردشگری از این رکود خارج شود.

 

 

ارسال نظر