ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸

ساخت پلاسکو متوقف شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توقف ساخت پلاسکو خبر داد و گفت: باید پیش‌ پروانه حفاری برای کار صادر شود. مهدی حجت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه اجرای پروژه ساخت پلاسکو متوقف شده است، ‌گفت: سازندگان با دستگاه پیکور در حال تخریب دیوار بتنی بودند که این کار باعث ارتعاش در دیوارهای بازار کویتی‌ها شد و تعدادی از شیشه‌های آنها شکست. معاون شهردار تهران ادامه داد: ‌در پی این اتفاقات آنها شکایت کردند که به ساختمان ما لطمه وارد می‌شود. وی با بیان اینکه فعلا کار را متوقف کرده‌ایم و باید پیش‌پروانه برای حفاری آن صادر شود، گفت: در حال هماهنگی با بنیاد مستضعفان در این زمینه هستیم. در سال 1395 ساختمان پلاسکو بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت. مسوولان وعده دادند که این ساختمان را دوباره احداث خواهند کرد. یاری مدیر شرکت پیمانکار این پروژه گفت: با وجود مشکلاتی جهت صدور مجوز‌های قانونی از سوی برخی مراجع مرتبط که با رایزنی‌های گسترده در حال مرتفع شدن آنها هستیم، عملیات خاکبرداری آغاز شده است. وی با اشاره به تمرکز توان بنیاد مستضعفان برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه، سرعت‌بخشی به عملیات خاکبرداری را منوط به همکاری مالکان سرقفلی ساختمان 5 طبقه برای تخلیه و تخریب هرچه زودتر ساختمان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه گروهی از ساکنان ساختمان پنج طبقه با مجریان پروژه هماهنگی و همکاری قابل تقدیری داشته‌اند ولی برای جلوگیری از کندی عملیات اجرایی این بخش پروژه نیاز به همکاری همه کسبه است تا برنامه زمان‌بندی پروژه با تاخیر و کندی مواجه نشود.

تامین ایمنی پایتخت ۲۵ سال طول می‌کشد

عضو هیات‌رییسه شورای اسلامی شهر تهران، تکمیل سریع شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران بدون مشارکت دولت را امری ناممکن دانست. به گزارش مهر، زهرا نژادبهرام که در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی سرشاخه تونل جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی ۱۷ شهریور- پیروزی سخن می‌گفت، با بیان آنکه احتمال وقوع سیلاب همچنان یکی از مخاطرات تهدیدکننده امنیت شهروندان به‌شمار می‌آید، تکمیل شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران را نیازمند تکمیل شبکه

۷۰۰ کیلومتری تونل، کانال و لوله‌گذاری ذکر و اضافه کرد: اجرای این زیرساخت‌ها به انضمام تعمیر اساسی و ساماندهی حدود ۲۰۰ کیلومتر از طول شبکه موجود، نیازمند صرف هزینه‌یی معادل ۲۰هزار میلیارد تومان است و چنانچه دولت در این زمینه وارد میدان نشود، امکان ندارد مدیریت شهری بتواند مشکل ایمنی مقابل سیلاب را در کوتاه‌مدت برطرف کند. وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری پایتخت در حوزه ایمنی شهر یک تنه اقدام کرده و بار وظایف دیگر نهادها و ارگان‌ها را به دوش کشیده است، افزود: شهر تهران با مساحت تقریبی ۷۰۰ کیلومتر مربع، قوای سه‌گانه کشور را به لحاظ موقعیت ساختارهای اداری و تاسیسات موردنیاز پوشش داده اما ریالی درقبال این خدمات دریافت نکرده است. نژادبهرام تامین ایمنی شهر تهران را نیازمند اهتمام ویژه دولت و نمایندگان مجلس در تخصیص و تامین اعتبارات موردنیاز دانست و با بیان آنکه تامین ایمنی پایتخت با استفاده از بودجه‌یی که مدیریت شهری از محل دریافت عوارض دراختیار دارد ۲۵ سال طول می‌کشد، تاکید کرد نهاد‌های دخیل در این امر باید هزینه تامین ایمنی لازم در تهران را بپردازند.  

تکمیل نقشه سه‌بعدی پایتخت تا 2 ماه آینده

شهردار تهران گفت: هم‌اکنون تهران دارای نقشه‌های سه‌بعدی است و با کاری که در طول چند ماه اخیر انجام شده و طی یکی، دو ماه آینده تکمیل می‌شود. به گزارش مهر، محمدعلی نجفی طی سخنانی در همایش «تهران هوشمند» تاکید کرد: شهر هوشمند در برنامه‌یی که با تشکیل شورای شهر جدید و مسوولیت بنده در شهرداری تهران به‌صورت جدی مطرح شده، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه پنج ساله سوم مورد هدف قرار می‌گیرد اما باید درنظر داشت که دستیابی به شهر هوشمند مستلزم شرایط و اجرای تمهیدات خاصی است؛ شروع این کار هم نیاز به یک عزم ملی برای اجرای این برنامه‌ها دارد، در غیر این صورت شهرداری تهران به تنهایی نخواهد توانست از عهده اجرای این مگاپروژه و برنامه وسیع برآید. به گفته نجفی، در ماه‌های گذشته شرایط عمومی کشور برای حرکت به سمت شهر هوشمند مهیا شده و با هماهنگی ایجاد شده در شهرداری‌ها و به‌خصوص شهرداری تهران با دستگاه اجرایی و قوای مقننه و قضاییه، تعامل و گفت‌وگوی‌های مثبت و وحدت‌آفرینی بین دستگاه‌ها انجام شده که این امر شرایط را برای اجرای این امر به‌شدت مهیا کرده است. نجفی خاطرنشان کرد: البته رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری کار بسیار مشکلی است که باید طی یک فرآیند و به‌صورت یک برنامه داینامیکی موردتوجه قرار گیرد اما باید این کار شروع شود؛ در غیر این صورت بدون داشتن اطلاعات و داده‌های یکپارچه و همکاری همه اجزای شهر، دستیابی به شهر هوشمند محقق نمی‌شود. هم‌اکنون تهران دارای نقشه‌های سه‌بعدی است و با کاری که در طول چند ماه اخیر انجام شده و طی یکی، دو ماه آینده تکمیل می‌شود، تهران تنها شهر ایران خواهد بود که نقشه‌های سه‌بعدی کاملی برای آن آماده می‌شود. این اقدام پلتفرم خوبی دراختیار ما می‌گذارد تا با قرار دادن داده‌های دستگاه‌های مختلف روی آن بتوانیم، بخشی از تجزیه و تحلیل‌های موردنیاز برای شهر هوشمند را انجام دهیم تا یک‌سری از خدمات جدید را در این فاصله زمانی کوتاه در سال ۹۷ به شهروندان عرضه کنیم. نجفی افزود: باید برنامه‌هایی برای درگیر کردن عموم مردم در پروژه‌های شهر هوشمند داشته باشیم که یکی از الزامات این امر، دسترسی به اینترنت پرسرعت توسط عامه مردم است؛ در این مسیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اهتمام دارند تا هر چه زودتر برنامه‌های موردنظر را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت اجرایی کنند. نجفی به موضوع مبارزه با فساد و شفاف‌سازی نیز اشاره و ابراز کرد: شفافیت یک امر «پادفساد» به‌شمار می‌رود که خودش در ذات خودش یک نوع مقابله با فساد را پرورش داده و تولید می‌کند. این شفافیت به اتکای شهر هوشمند بسیار میسرتر خواهد بود.

 

ارسال نظر