ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۴۶

مقاومت در برابر اجرای طرح جدید ترافیک

 گروه راه و شهرسازی| محمدعلی نجفی، شهردار تهران با اعلام اینکه ایجاد شهرهای هوشمند و توزیع اوراق مشارکت برای تامین توسعه حمل و نقل عمومی راهکارهای کاهش ترافیک پایتخت توسط شهرداری هستند، گفت: هم‌اینک شهرداری تهران با بیشترین مقاومت‌ها برای عدم اجرای طرح جدید ترافیک روبه‌روست. نجفی درحالی از مقاومت در برابر این طرح سخن گفته است که 6 بند از 9 بند طرح مزبور از سوی کمیته انطباق فرمانداری تهران رد شده است.

شهردار تهران در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران گفت: در شهر تهران برای اجرای هر برنامه‌یی برای تامین منابع مالی و عبور از مساله ترافیک و آلودگی هوا با بحران‌ها و چالش‌های جدی مواجهیم. انصاف این است که بپذیریم، ترافیک روح و روان مردم را فرسوده می‌کند. همچنین از بعد اقتصادی نیز ترافیک تبعات فراوانی برای مردم به جا می‌گذارد و سرمایه‌گذاری در این بخش بازده فراوانی را در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی ریشه چالش‌های مشکلات امروزی تهران را حاکمیت نگاه خودرو محور به جای نگاه انسان‌ محور در برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و گفت: ۲۲درصد سفرهای شهری تهران درحال حاضر از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود درحالی که در برنامه 5 ساله شهر تهران باید ۷۵درصد سفرهای شهری در قالب حمل و نقل عمومی انجام می‌شد. اینها نشان می‌دهد که در سالیان گذشته توجه جدی به موضوع حمل و نقل عمومی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته توسعه کاربری‌های مختلف شهر تهران بدون جانمایی انسان محور بوده است. از این رو با کاربری بزرگ مقیاسی روبه‌رو هستیم که دسترسی از طریق دوچرخه و پیاده در برخی نقاط بسیار مشکل است.

پهلوگیری تنها ۴ کشتی در بندر چابهار طی 2.5 ماه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از زمان افتتاح فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی در 12 آذر 96 تاکنون تنها ۴ کشتی حامل گندم، شکر، کود شیمیایی و فولاد در این بندر پهلو گرفته است.  محمد راستاد در گفت‌وگو با مهر درخصوص تعداد پهلوگیری کشتی‌ها در بندر شهید بهشتی یادآور شد: بعد از پهلوگیری کشتی حامل محموله گندم از هند برای افغانستان، کشتی‌هایی حامل شکر و کود شیمیایی و فولاد داشته‌ایم. تردد کشتی در این بندر کم و بیش جریان داشته است با این حال ما ظرفیت را در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد کرده‌ایم ولی نیاز به بازاریابی دارد.  وی خاطرنشان کرد: حضور هندی‌ها در این بندر می‌تواند در زمینه جذب کشتی و کالا در چابهار موثر باشد اخیرا درحال جمع‌بندی نهایی با یک شرکت کانتینری لاینری هستیم که تردد مستمر به بندر چابهار داشته باشد.  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است اپراتور بندر شهید بهشتی، شرکت EPGL هند باشد. وزیر راه و شهرسازی هم درحال حاضر همراه رییس‌جمهور به هند سفر کرده و در حال مذاکره با شرکت هندی است تا این قرارداد نهایی شود.

 

سهم مسکن در 4 شاخص مهم اقتصادی اعلام شد

 سهم مسکن از تشکیل سرمایه ثابت ۳۰درصد، از اشتغال مستقیم ۱۲درصد، سهم مسکن در سبد هزینه خانوار ۳۰درصد و سهم مسکن در تولید ناخالص داخلی ۷درصد است و با وجود رکود، سهم مسکن در سبد هزینه خانوار در سال‌های اخیر افزایش یافته است.  به گزارش فارس طبق گفته حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی سهم مسکن در سرمایه، اشتغال‌زایی بسیار بالاست به طوری که سهم مسکن از تشکیل سرمایه ثابت 30درصد، از اشتغال مستقیم 1 درصد، سهم مسکن در سبد هزینه خانوار 30درصد و سهم مسکن در تولید ناخالص داخلی 7درصد است.  بررسی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد با وجود رکود شدید بازار مسکن و کاهش متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در بسیاری از استان‌ها، سهم هزینه مسکن در سبد خانوار در دهه اخیر افزایش یافته است. پس بالا بودن قیمت مسکن نسبت به قدرت خرید ایرانی سبب شده مسکن نتیجه کار و تلاش ایرانیان باشد.  بنا به گفته رییس اتحادیه املاک، افزایش سهم هزینه‌های مسکن در سبد هزینه‌های خانوار را می‌توان به دلیل افزایش قابل توجه اجاره‌بها در دوره رکود خرید و فروش در بازار مسکن دانست چراکه بانک مرکزی برای انجام محاسبات مربوط به هزینه‌های خانوار نسبت به تبدیل بهای مسکن‌های ملکی به اجاره‌یی و منظور کردن آن در سبد هزینه‌های خانوار اقدام می‌کند.

 

 

ارسال نظر