تدوین طرح جامع انتصابات در شهرداری

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۹۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تدوین طرح جامع انتصابات توسط شهرداری خبر داد.

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به طرح موضوع انتصابات در شهرداری در جلسه اخیر شهردار با اعضای شورا گفت: شهردار تهران قرار است، طرح جامع انتصابات را تدوین کند تا از این پس انتصابات شهرداری ضابطه‌مند شود و دیگر از انتصابات سلیقه‌یی و شخصی جلوگیری شود. بر اساس این طرح، کانون‌های ارزیابی و مراحل متعددی برای انتصاب ایجاد شده است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا هفته آینده نهایی و به شورا ارائه شود. به گفته فراهانی در این جلسه در خصوص مصداق‌ها صحبتی نشده و تاکید شورا بر استفاده از نیروهای تحول‌خواه بوده، زیرا تحول در هر سازمانی از طریق منابع انسانی اتفاق می‌افتد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تدوین اصلاحیه بودجه برای ۶ ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات درآمدی، به زودی اصلاحیه ۶ ماهه دوم سال به شورا ارائه می‌شود. فراهانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر بازنگری در بودجه سال 96 شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه نجفی شهردار تهران مشکل مالی شهرداری و خزانه خالی است.

وی با اشاره به جزئیات بازنگری در بودجه شهرداری تهران در سال جاری با بیان اینکه برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، بررسی تطبیقی درآمدها و هزینه‌های شهری در انتهای هر ماه بسیار مهم است، گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نظارت کاملی روی بودجه 18هزار میلیاردی شهرداری در سال 96 دارند و در انتهای هر ماه وضعیت هزینه و درآمدهای شهرداری را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان داد تا انتهای شهریورماه سال جاری هزینه‌های شهرداری 1350میلیارد تومان بیش از درآمدهای آن بوده است، ادامه داد: به گونه‌یی که از مجموع درآمدهای شش‌دوازدهم شهرداری تهران 72درصد درآمدهای پیش‌بینی شده تحقق یافته و عملا در این حوزه نزدیک به 30درصد درآمدها محقق نشده و در مقابل هزینه‌ها به نسبت بودجه شش‌دوازدهم 17درصد افزایش داشته است و در واقع به جای اینکه به تناسب بودجه شش‌دوازدهم، هزینه‌های برنامه‌ریزی شده صرف شود، شاهد هستیم که 117درصد این مبلغ هزینه شده و این نشان می‌دهد در شرایطی که مدیریت شهری از نظر منابع مالی و بدهی‌ها در شدیدترین وضعیت نامناسب قرار دارد، دخل و خرج شهرداری با هم نمی‌خواند.

فراهانی تاکید کرد: در این شرایط مهم‌ترین کار پیش روی ما کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها در 6ماهه دوم سال جاری است تا بتوانیم توازن را برقرار کنیم لذا بررسی و تصویب اصلاحیه بودجه 96 در 6ماهه دوم در دستور کار کمیسیون بودجه شورای شهر تهران قرار دارد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که بخشی از هزینه‌ها در شهرداری تهران در محل‌هایی صرف شده که اساسا جزو ماموریت‌های شهرداری نیست و با جنس کار شهرداری سازگار نیست، گفت: لازم است با توجه به شرایط واقعی شهر تهران بودجه جدیدی را تدوین کنیم؛ چرا که شهرداری در حال حاضر با سخت‌ترین وضعیت از حیث درآمدها و هزینه‌های شهر مواجه است.

 

 

ارسال نظر