ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۶

تصورات نادرست درباره شهرداری را پاک می‌کنیم

مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: آماری از میزان و تعداد تخلفات در شهرداری وجود ندارد و اصل بخشنامه دوم شهردار برای برطرف کردن تصورات عمومی در مورد انبوه تخلفاتی است که در شهرداری رخ می‌دهد تا پاسخ دهیم این تصورات تا چه حد صحت دارد، کجای کار هستیم و در چه وضعیتی قرار داریم تا هر کسی نگوید، شهرداری محل فساد است و شخص دیگری ادعا کند که همه اقدامات شهرداری براساس قانون است.

به گزارش ایلنا، حجت در پاسخ به اینکه آیا این بخشنامه می‌تواند به بحران‌ها، معضلات و تخلفات خرد مقیاس شهرداری در حوزه شهرسازی پایان دهد، گفت: جای سوال دارد کسانی که می‌گویند با بخشنامه کاغذی نمی‌توان مساله را حل کرد چه راه‌حلی پیشنهاد می‌دهند؟ ما در این بخشنامه هیچ مورد به‌ خصوصی نخواستیم فقط درخواست کردیم که تمام فعالیت‌ها در چارچوب قانون صورت گیرد. یعنی تمام اقدامات روی سیستم قرار گیرد تا قابل رویت و ثبت باشد و هیچ پنهان‌کاری صورت نگیرد و این چیزی است که مردم از ما می‌خواهند. ما نیز از مناطق شهرداری خواستیم هر آنچه که تاکنون انجام دادند با شفافیت کامل روی سیستم قرار دهند تا قابل کنترل، رویت و پاسخگویی باشد. حجت با تاکید بر اینکه این بخشنامه هیچ تعللی در خدمات‌رسانی به مردم تهران ایجاد نخواهد کرد، افزود: همان خدماتی که در گذشته انجام می‌شد، ادامه خواهد یافت اما باید در سیستم ثبت و ضبط شود. هر کاری که روی سیستم ثبت نشود و پشت درهای بسته رخ دهد باید پرهیز شود. اصل بر شفافیت و پاکیزگی در فعالیت‌هاست. مهم‌ترین تاثیر آن نیز افزایش و تضمین اعتماد مردم خواهد بود که بزرگ‌ترین سرمایه ما در شهرداری محسوب می‌شود.

 

وجود 25 هزار واحد ناایمن در بازار تهران

افشین حبیب‌زاده، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی مشکل تاسیسات برق بازار تهران که علت 80 درصد حریق‌های این منطقه است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده با اشاره به بررسی مشکل تاسیسات برق بازار تهران گفت: با توجه به گزارش‌هایی که در ارتباط با تاسیسات برق بازار دریافت کردیم بر آن شدیم که کمیته عمران طی جلسه‌یی با مسوولان شهرداری منطقه 12و اداره برق نسبت به بررسی ابعاد مختلف این مشکل در بازار تهران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده، تاسیسات برق بازار به عنوان مهم‌ترین مساله این منطقه شناسایی شده است، تصریح کرد: 80 درصد آتش‌سوزی‌های بازار به علت تاسیسات برقی بوده که اگر این مشکل مهم مرتفع شود 80 درصد از خطرپذیری بازار کاسته می‌شود. بر همین اساس جلسه‌یی با حضور مسوولان مختلف برگزار کردیم و موضوع ساماندهی تاسیسات برق بازار در دستور کار قرار گرفت. رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه مسوولان حاضر در جلسه به فراخور موقعیت خود، گزارش‌های مختلفی ارائه کردند، گفت: مساله اصلی این است که مسوولان اداره برق عنوان کردند که عمده مشکلات تاسیسات برقی بازار مربوط به بعد از نصب کنتور است یعنی مشکل اصلی پس از نصب و از محل کنتور تا واحد مصرف‌کننده است چراکه در بازار تهران به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، کنتور برق با فاصله از مصرف‌کننده و واحد تجاری نصب می‌شود و ممکن است در این مسیر واحدهای دیگر نسبت به بهره‌برداری‌های غیر به وسیله سیم‌کشی‌های دیگر اقدام کنند که این برق‌کشی از مسیرهای مختلف بدون رعایت نظم و ایمنی است. حبیب‌زاده افزود: براساس آمارهای اداره برق در محدوده

8 کیلومترمربعی بازار تهران 150هزار مشترک از برق در بازار استفاده می‌کنند که حدود 75مگاوات مصرف برق دارند و حدود 25هزار واحد تجاری در بازار ناایمن است که اداره برق شروع به ایمن‌سازی کرده و قرار شد 5000 در فاز اول، 7000 فاز دوم و مابقی واحدهای تجاری نیز در فاز سوم ایمن‌سازی شود. وی با بیان اینکه اداره برق عنوان کرده که مشکلی تا نصب کنتور وجود ندارد و پروسه کاملا ایمن است، گفت: البته برای تمام مکان‌هایی که ایمنی کمی دارند باید طی برنامه زمان‌بندی شده، اقدام به رفع عدم ایمنی واحد تجاری خود کنند.

 

ورود شرکت روسی «تاکسی آنلاین» به ایران

فعالیت شرکت روسی تاکسی اینترنتی «ماکسیم» در ایران به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرویس سفارش آنلاین تاکسی «ماکسیم» تبلیغات خود را در سایت‌های ایرانی آغاز کرده است و نام تهران در فهرست شهرهای محل فعالیت «ماکسیم» جای گرفته است. پاول استنیکوف، نماینده سرویس «ماکسیم» گفت: این شرکت گواهی کار در ایران را گرفته است و قرار است سرویس ما پاییز امسال در تهران راه‌اندازی شود. استنیکوف ادامه داد: سفارش تاکسی از طریق سایت، اپلیکیشن ما در «اندروید» و «ای او اس» خواهد بود و پس از مدتی سفارش از طریق تلفن نیز عملیاتی می‌شود. وی اظهار کرد: این شرکت روسی تعرفه ویژه‌یی را برای مسافران پیشنهاد کرده همچنین از رانندگان زن برای انتقال مسافر خانم استفاده می‌کند. شرکت تاکسی آنلاین ماکسیم در 200شهر روسیه و کشورهایی نظیر بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان مشغول به فعالیت است.

 

ارسال نظر