قالیباف: خیلی کارها را فراتر از وظیفه انجام دادیم

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰
قالیباف: خیلی کارها را فراتر از وظیفه انجام دادیم

شهردار تهران گفت: حادثه ساختمان پلاسکو یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین روزهای فعالیتم بود. محمدباقر قالیباف در حاشیه آخرین جلسه شورای معاونان در جمع خبرنگاران درخصوص تلخ‌ترین و شیرین‌ترین روزهای فعالیتش در شهرداری گفت: حادثه ساختمان پلاسکو یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین روزهای فعالیتم بود و واقعا این حادثه خیلی به من سخت گذشت و همیشه به شهدای آتش‌نشان افتخار می‌کنم زیرا باعث نجات جان افراد شدند و تا زنده هستم به یاد آنها و در خدمت خانواده آنها خواهم بود. به گزارش مهر، شهردار تهران افزود: لذت‌بخش‌ترین فعالیتم سرکشی به خانواده محرومان و معلولان بود که باید در این راه بیشتر تلاش کنیم.

قالیباف گفت: مهم‌ترین چالش نیز نبود مدیریت یکپارچه شهری و نبود درآمد پایدار است که باید مسوولان شهری در آینده فکری به این موضوع کنند. وی افزود: من در دوران زندگی‌ام هیچ‌وقت برای کارم جایی را مشخص نکردم و هیچ‌وقت داوطلب جایی نبودم و سعی کردم هر کجا مسوولیتی واگذار شود آن را به نحو احسن انجام دهم و فرق نمی‌کرد که آن مسوولیت مهم یا کوچک باشد.

شهردار پایتخت ادامه داد: ۱۲سال فعالیت در شهرداری را منطبق با برنامه کار کردم و خوشبختانه بیش از ۹۰درصد برنامه‌هایم انجام شد. وی گفت: بابت همه قصورها و تقصیرها حلالیت می‌طلبم. قالیباف درخصوص فعالیتش پس از پایان مدیریت شهری افزود: با اعتماد مقام معظم رهبری و لطف ایشان در تشخیص مصلحت نظام در خدمت دوستان هستم و هیچ‌وقت در زندگی فکر نکردم کجا باید بروم بلکه خدمت به مردم را در سرلوحه کارهایم قرار می‌دهم. همچنین قالیباف در آخرین جلسه شورای معاونان شهرداری تهران افزود: با بازگشایی مدارس، روح تازه‌یی به شهر دمیده می‌شود به ویژه در مقطع ابتدایی شاهد لطیف‌تر شدن و آرام‌تر شدن شهر هستیم.

وی گفت: همه دستگاه‌ها ازجمله شهرداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی همچنین خانواده‌ها موظف هستند تا بهترین تسهیلات را برای تردد دانش‌آموزان فراهم کنند.

قالیباف افزود: باید در این جابه‌جایی‌ها به گونه‌یی عمل کنیم که هیچ خللی در این موضوع انجام نشود.

وی گفت: درخصوص توزیع کالا با مایحتاج عمومی در سطح شهر نیز باید زمان‌بندی خاصی انجام شود تا مشکلی برای ترافیک به وجود نیاید. شهردار پایتخت افزود: البته در این موضوعات مطرح شده رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نقش موثری ایفا می‌کنند. قالیباف گفت: جلسه امروز در حقیقت جلسه پایانی است و در این ۱۲سال دوست‌های زیادی را پیدا کردیم و بدون شک اگر مجاهدت شما نبود این همه خدمت در پایتخت انجام نمی‌شد.

وی افزود: وقتی که دوره‌های مدیریتی طولانی می‌شود معمولا رخوت و سستی در کار ظاهر می‌شود اما خدا را شکر می‌کنم که در این مدت ۱۲سال با تلاش مضاعف کار کردم و وقتی برمی‌گردم به سال ۸۴ و برنامه‌ها را بازبینی می‌کنم، می‌بینم که امروز به همه اهداف از پیش تعیین شده رسیده‌ایم.

قالیباف گفت: در این مدت توانستیم شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک سازمان اجتماعی تبدیل کنیم و خوشبختانه در این مدت توانستیم رضایت مردم را نیز جلب کنیم.

وی افزود: ۹۵درصد از برنامه‌های مورد نظر اجرا شد و حتی در برخی از پروژه‌ها شاهد بودیم در عملیات‌ها از نظر زمان‌بندی جلو افتادیم. شهردار تهران با بیان اینکه مردم امروز شهرداری را در کنار خود حس می‌کنند، گفت: شهرداری تهران در همه زمینه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری گام‌های موثری را برداشته است. قالیباف افزود: شهرداری برای همه، برنامه‌های ویژه‌یی پیش‌بینی کرده و حتی برای بی‌خانمان‌ها، بی‌پناهان همچنین پیرمردها و پیرزن‌ها‌ برنامه‌های خاصی را در نظر گرفتیم.

وی گفت: خیلی از کارها را فراتر از وظیفه خود انجام دادیم و امروز شهرداری یک نهاد زنده و تاثیرگذار در زندگی مردم محسوب می‌شود. قالیباف افزود: نبود مدیریت یکپارچه شهری ازجمله مسائلی است که همچنان لاینحل مانده و باید این موضوع در اولویت کاری مسوولان شهری باشد و اگر به این موضوع توجه نشود، خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم دید اما موضوع دوم درآمدهای پایدار شهری است که باید به این سمت حرکت کند. وی از شهرداران و معاونان خواست همانند گذشته با قدرت و جدیت کارشان را ادامه دهند و کار شهر را به تعویق نیندازند و از آنان خواست مردم را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنند و سربازی مخلص برای نظام اسلامی باشند.

 

ارسال نظر