ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۹۴

 خطای انسانی عامل ۷۵درصد سوانح هوایی است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: از هر ۴ سانحه هوایی ۳ سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است. به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده اظهار کرد: برطبق اسناد ایکائو از هر 4 سانحه هوایی 3 سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده و مطابق اعلام مراجع بین‌المللی ارتباطات و مکالمات ناصحیح یک عامل علی یا ضمنی در اکثر سوانح و حوادث هوایی بوده است. وی افزود: طبق اعلام ایکائو فقط در خلال سال‌های 1976 تا 2000 میلادی 1100 نفر جان خود را در سوانح هوایی ناشی از سوء مکالمات از دست داده‌اند. وی ادامه داد: براین اساس قرار است نخستین همایش ملی رویکردهای میان رشته‌یی در ارتباطات هوانوردی 31مردادماه جاری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شود. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این همایش اساتید ممتاز داخلی و خارجی با تخصص‌های زبان انگلیسی، روانشناسی با صنعت هوانوردی در بخش خلبانی و کنترل پرواز برگزار می‌شود.

 صنعت جابه‌جایی مسافر اشباع شد

داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری در مراسم آغاز پیوستن تعدادی از شرکت‌های تعاونی مسافربری به شبکه سیر همنام یا برندسازی گفت: صنعت حمل و نقل مسافرت جاده‌یی اشباع شده و دیگر امکان ورود رانندگان جدید به این صنعت وجود ندارد. در حال حاضر کاری که یک راننده می‌تواند انجام دهد، 3 تا 4 راننده آن را انجام می‌دهند و از یک مبدأ، 3 یا 4 شرکت با ۱۰ تا ۱۲ مسافر به یک مقصد مشابه سرویس اعزام می‌کنند. در حالی که همین کار را یک اتوبوس و یک راننده می‌تواند انجام دهد. به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من ورود خودروهای سواری به بخش جاده را توسعه حمل و نقل عمومی نمی‌دانم، گفت: از نظر من حمل و نقل عمومی به معنی استفاده اتوبوس و دیگر گونه‌های حمل و نقل است. اگر یک اتوبوس از صنعت حمل و نقل کنار گذاشته شود، باید ۱۲ خودرو سواری جای آن را بگیرد. این در حالی است که یک دستگاه اتوبوس در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶۵ لیتر سوخت نسبت به سواری صرفه‌جویی دارد. اگر یک دستگاه اتوبوس در هر سال ۲0۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد، در پایان یک سال ۱۳۰هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهیم داشت. بنابراین اگر سواری‌ها از جاده‌ جمع شوند، به نفع کشور است. وی با انتقاد از اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اتوبوس و مینی‌بوس تصریح کرد: این مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا قیمت یک دستگاه اتوبوس به بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برسد. بانک‌های ما وام خرید اتوبوس را حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند و ۵۰۰ میلیون تومان مابقی را متقاضی ورود به این حرفه باید پرداخت کند؛ یعنی ۶۰درصد هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس، آورده خریدار است در حالی که در همه جای دنیا تنها ۱۰ تا ۱۵درصد ارزش خودرو، آورده متقاضی است.

 بررسی تغییر ساعات ترافیکی برخی مشاغل

مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال تغییر ساعات ترافیکی برخی مشاغل در جهت مدیریت و کنترل ترافیک با آغاز نیمه دوم سال خبر داد. به گزارش ایسنا، حسینی در حاشیه این جلسه اظهار کرد: با توجه به باز شدن مدارس و مراکز علمی در مهر ماه و به تبع آن افزایش بار ترافیکی، نیاز است تا برنامه‌ریزی‌های منسجم و هماهنگی در این خصوص با سازمان‌های متولی انجام شود. همچنین آنچه در نخستین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر مطرح شد، این بود که بتوانیم با هماهنگی و برنامه‌ریزی اصولی تبعات ترافیکی مهرماه را به حداقل برسانیم. معاون شهردار تهران با اشاره به کوتاه شدن روزها و تغییر ساعات ترافیکی در نیمه دوم سال به عنوان دو عامل تاثیرگذار در ترافیک عصرگاهی در پایتخت گفت: تجربه نشان داده ترافیک در دو هفته اول مهرماه به نسبت سایر ماه‌های سال افزایش 20 تا 30 درصدی دارد که یکی از دلایل این ترافیک کوتاه شدن روز و به تبع آن ادغام ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی با یکدیگر است. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی منسجم می‌تواند در مدیریت ترافیک اول مهرماه موثر باشد، تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که در نخستین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر شهر تهران گرفته شد، این بود که با اخذ مجوز شورای ترافیک شهر تهران بتوانیم برای دو هفته اول مهرماه ساعات ترافیک برخی مشاغل را تغییر دهیم.

 

ارسال نظر