ادامه عملیات تغییر وضعیت پل خیابان کریم‌خان

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۴۳

عملیات تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی طرفین پل کریم‌خان، تا پایان مردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش مهر، مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه مقاوم‌سازی و تبدیل وضعیت پل کریم‌خان به پل کامپوزیت بتنی، از اتمام عملیات حفاری و بتن‌ریزی ۸۰ حلقه شمع از ۱۲۰ حلقه شمع مورد نیاز برای تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی طرفین پل خبر داد و گفت: بلافاصله پس از به سرانجام رسیدن اقدامات فوق، تلاش برای احداث سرشمع‌ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز می‌شود تا پروژه مقاوم‌سازی و تبدیل وضعیت پل کریم‌خان، طبق برنامه زمان‌بندی در مهرماه امسال وارد مرحله تخریب عرشه فلزی و احداث عرشه بتنی شود.

وی با بیان آنکه هماهنگی با کمیته معابر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با هدف تهیه و تصویب طرح انحراف و انسداد ترافیکی در حال انجام است، از شروع اقدامات لازم برای تقویت شاه‌تیرها، تیرهای اصلی و فرعی و اتصالات فلزی پل کریم‌خان خبر داد و ابراز امیدواری کرد مجموعه این فعالیت‌ها، تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.

پل کریم‌خان یکی از ۷ پل سواره‌رو فلزی شهر تهران به شمار می‌آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود ۱۰ سانتی‌متر به جای عرشه فلزی است. مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌یی پل در برابر نیروهای حاصل از زمین‌لرزه، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

 

 

ارسال نظر