حمل‌و‌‌نقل

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۰۰

 کل ناوگان مسافری جاده‌ای به سپهتن مجهز شد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری درباره وضعیت کنونی نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی جاده‌یی کشور گفت: نصب و راه‌اندازی این سامانه در ناوگان مسافری به اتمام رسید و در هفته‌های آینده در خصوص کامیون‌های حمل بار خطرناک هم اجرایی می‌شود.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: با نصب این سامانه آمار قابل‌توجهی از سرعت‌های غیرمجاز ناوگان عمومی مسافربری کاسته شده است، زیرا این سامانه تمام رفتار راننده در طول مدت رانندگی را رصد می‌کند و از طریق داشبورد سامانه سپهتن قابل ‌مشاهده است.

وی با اشاره به اهمیت لزوم دسترسی مردم به اطلاعات تردد ناوگان عمومی مسافر ادامه داد: پس از استقرار کامل این سامانه در سطح راه‌های کشور، بخشی از سامانه به‌صورت نرم‌افزار موبایلی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا بتوانند از وضعیت تردد لحظه‌به‌لحظه خانواده و آشنایان خود مطلع شوند. به گفته آدم‌نژاد، با توجه به در اختیار داشتن تخلفات ناوگان در طول مسیر هم‌اکنون مشغول ایجاد سامانه‌یی هستیم که بتوانیم از طریق پیامک به راننده هشدار دهیم تا از تکرار مجدد تخلف از سوی راننده جلوگیری کنیم. معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی همچنین از قرارداد نصب و راه‌اندازی ۶۵ سامانه توزین درحرکت (WIN) به‌صورت یکپارچه خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از ۱۰۰ سامانه (WIN) ۷۰درصد محورهای شریانی کشور نظارت و کنترل می‌شود. شهرام آدم‌نژاد اظهارکرد: تاکنون ۳۵ سامانه (WIN) در محورهای شریانی کشور نصب و به سیستم بارنامه برخط هم متصل شده است که علاوه بر توزین در حال حرکت از خسارت‌های چندین هزار میلیارد تومانی ناشی از اضافه تناژ ناوگان باری بر رویه راه‌های کشور جلوگیری می‌کند.

 4فرودگاه آماده دریافت گواهینامه فرودگاهی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اکنون فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، کیش، عسلویه و لامرد نیز در حال آماده‌سازی خود برای دریافت گواهینامه فرودگاهی هستند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای یکنواخت شدن مقررات و قوانین ملزم به صدور گواهینامه فرودگاهی است تا شرکت‌های هواپیمایی براساس آن و با اطمینان از فرودگاه‌ها استفاده کنند در غیر این صورت، نخواهیم توانست از سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های موجود به ویژه در عرصه بین‌المللی به خوبی بهره‌برداری کنیم. به گزارش ایسنا، ‌علی عابدزاده افزود: فرودگاه یزد پس از دریافت گواهینامه که اعتبار آن یک‌ساله است، کار دشوارتری را برعهده دارد و باید تلاش کند که ضمن حفظ شرایط به دست آمده در فرودگاه، آن را ارتقا دهد تا بتواند گواهینامه خود را تمدید کند. وی افزود: هیات بازرسان سازمان هواپیمایی با بازرسی فرودگاه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را گزارش می‌دهند تا برای رفع آنها اقدام و خود را برای دریافت گواهینامه آماده کنند و پس از صدور گواهینامه نیز این فرآیند نظارت ادامه می‌یابد.

 تهران نیازمند 700 کیلومتر خط مترو

اسماعیل دوستی نایب‌رییس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو باید ادامه پیدا کند، افزود: در سطح شهر تهران نیازمند 700 کیلومتر خط مترو هستیم. به گزارش «تعادل»، اسماعیل دوستی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: بی‌تردید در تهران توسعه مترو باید ادامه پیدا کند و مشکل این کلان‌شهر با 220 و 300 کیلومتر خطوط مترو حل نخواهد شد.

وی افزود: باید از فضاهای زیرسطحی به‌درستی استفاده کنیم، این در شرایطی است که همه دنیا به این نتیجه رسیده که باید از فضاهای زیرسطحی بهره مناسب گرفت. باید برای مترو تهران روی خطوط دیگر نیز فکر کنیم و اگر برنامه‌یی برای توسعه مترو با خطوط دیگر نداشته باشیم قطعا کار ناقص خواهد ماند. وی تاکید کرد: امروز تهران نیازمند 700کیلومتر مترو است و باید در درازمدت این کار را انجام دهیم.

 

 

ارسال نظر