رویداد

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۲:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۲۰۵

واردات ۷ میلیون دلار لوازم‌التحریر در ۴ ماه

میزان واردات لوازم‌التحریر در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار بوده است. رصد آمارهای گمرک نشان می‌دهد، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، میزان واردات لوازم‌التحریر، ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار بوده است. به گزارش اعتماد آنلاین، جزییات آماری نشان می‌دهد، در بازه زمانی چهار ماه اول امسال محصولاتی مثل کوله و کیف وارد کشور نشده، اما در مقابل مداد اتود به ارزش ۲۷۹ هزار و ۴۸۹ دلار، خودکار و روان‌نویس به ارزش ۶۰۰ هزار و ۴۲۱ دلار، نوک قلم به ارزش ۷۶۱ هزار و ۳۳۷ دلار و نوک مداد اتود به ارزش ۲ هزار و ۱۸ دلار وارد کشور شده‌اند. بنا بر اعلام سخنگوی گمرک، ۶۶۳ هزار و ۴۳۱ کیلو انواع مدادتراش و تیغه مدادتراش به ارزش چهار میلیون و ۶۳۷ هزار و ۱۱۰ دلار وارد کشور شده است. همچنین تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱، مداد اتود ۱۱ هزار و ۶۶۷ کیلو به ارزش ۲۷۹ هزار و ۴۸۹ دلار، خودکار و روان‌نویس ۳۲ هزار و ۳۷۱ کیلو به ارزش ۶۰۰ هزار و ۴۲۱ دلار، نوک قلم ۱۸ هزار و ۳۴۸ کیلو به ارزش ۷۶۱ هزار و ۳۳۷ دلار و نوک مداد اتود ۲۲۷ کیلو به ارزش ۲ هزار و ۱۸ دلار وارد کشور شده است. بنا بر آمارهایی که روح‌الله لطیفی به اعتمادآنلاین ارایه داده، مداد شمعی و زغالی ۳۷ هزار و ۸۵۵ کیلو به ارزش ۱۰۹ هزار و ۳۴۲ دلار، فیلتر ماژیک ۱۶ هزار و ۶۷۸ کیلو به ارزش ۱۰۰ هزار و ۵۷۹ دلار، تخته وایت‌بورد برقی سه هزار و ۸۳۴ کیلو به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۹ دلار، انواع قلم‌موی نقاشی ۸۴ هزار و ۷۰۰ کیلو به ارزش ۲۰۶ هزار و ۸۴۷ دلار، انواع رنگ نقاشی ۳۶ هزار و ۴۴۵ کیلو به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۰۸ دلار، بوم نقاشی یک هزار و ۲۹۸ کیلو به ارزش ۲ هزار و ۸۳۶ دلار، لاک غلط‌گیر ۷۱ هزار و ۴۶۲ کیلو به ارزش ۳۰۲ هزار و ۴۲۱ دلار در چهار ماهه سال جاری وارد کشور شده است. بنا بر این گزارش، جمع کل ارقام لوازم‌التحریر وارداتی، ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار ثبت شده است. همچنین بنا بر اعلام سخنگوی گمرک، محصولاتی مثل کوله و کیف، مداد و پاک‌کن و ماژیک در این چهار ماه وارد کشور نشده است.

کاهش قیمت مرغ در بازار

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی مرکز آمار از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مرداد ماه امسال، گوشت قرمز با افزایش و گوشت مرغ با کاهش قیمت در ماه گذشته مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در جدیدترین بررسی مرکز ملی آمار از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشوردر مرداد ماه ۱۴۰۱، اکثر اقلام خوراکی با افزایش قیمت نسبت به ماه قبل از آن (یعنی تیر ماه) مواجه شده‌اند. در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٥ درصد، کنسرو ماهی تن با ١.٩ درصد و ماهی قزل آلا با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم مرغ ماشینی با منفی ٤.٥ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در گروه نان و غلات، اقلام رشته‌آش با ٤.٢ درصد، برنج ایرانی درجه یک با ٤.١ درصد و شیرینی خشک با ٣.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. بیشترین افزایش قیمت در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نسبت به ماه قبل مربوط به خامه پاستوریزه با ٥,٩ درصد و کره پاستوریزه (کره حیوانی) با ٤.٨ درصد و دوغ پاستوریزه با ٤.١ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با منفی ١.٧ درصد بوده است. انواع میوه و خشکبار نیز در این گزارش مرکز ملی آمار مورد بررسی قرار گرفته است که بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ٢٤.٢ درصد، سیب با ١٣.١ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با منفی ٢٢.٧ درصد و لیموترش با منفی ٢٠.٦ درصد است. در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ٢١,٨ درصد، پیاز با ٥.٩ درصد و لوبیا چیتی با ٤.٤ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز با منفی ١١.٢ و فلفل دلمه‌ای با منفی ٧.٤ درصد است. قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز دسته دیگر از اقلام خوراکی مورد بررسی در گزارش مرکز آمار است.

۳  خودروی ایرانی مورد توجه روس‌ها قرار گرفت

معاون وزیر صمت گفت: خودروهای تارا، دنا و شاهین مورد توجه روسیه قرار گرفته و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود.منوچهر منطقی اظهار کرد: تولید خودرو یک فرآیند دانش بنیان است و مسوول ایجاد فناوری و یکپارچه‌سازی (پلتفرم و طراحی خودرو)، بخش هایتک خودروسازی است. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: در هیچ کجای دنیا خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید یک میلیون خودرو را داشته باشد و همه اجزای آن را بومی‌سازی و مونتاژ کند، بنابراین اگر بخواهیم به سمت دانش بنیان شدن خودرو حرکت کنیم باید دستاوردهای خود را تجمیع و محصول نهایی را تولید کنیم. منطقی در پاسخ به این سوال که آیا توانمندی فناورانه خودرو در کشور وجود دارد یا خیر؟ افزود: این توانمندی در کشور وجود دارد، اما به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم. معمولاً در خودروسازی نیاز به نیروهای تحصیل کرده داریم که از نظر تربیت نیروهای مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم.وی با اشاره به بازارهای بین‌المللی محصولات داخلی گفت: چند محصول را به روسیه برده‌ایم که خودروهای تارا، دنا، و شاهین مورد توجه قرار گرفت و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود.

 

ارسال نظر