رویداد

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۰۳:۵۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۱۸۵۴

آمادگی ایران و تاتارستان برای توسعه همکاری‌ اقتصادی 

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان آماده هستیم. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در نشستی که با حضور کروفچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان برگزار شد، ضمن تاکید بر شناخت کامل از ظرفیت‌های صنعتی، نفت و گاز جمهوری تاتارستان گفت: برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان کاملا آماده هستیم.  رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در دوره جدید، روابط بین دو کشور بسیار افزایش پیدا کرده و چارچوب مناسبی برای همکاری طرفین ترسیم شده است. وی با بیان اینکه کارگروهی زیرنظرمعاون اول رییس‌جمهور راه‌اندازی و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف تجاری، صنعتی، موارد مربوط به لجستیک و بحث‌های مرتبط با نفت و گاز و انرژی دسته‌بندی شده است که ایشان به شکل هفتگی این موضوعات را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند، بیان داشت: امیدوارم نشست امروز و سفرهای مختلفی که به شهرهای ایران خواهید داشت، مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و متفاوت نسبت به گذشته بوده و جهشی در همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی ایجاد کند. در ادامه «کروفچنکو» با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای سفر تیم تجاری-اقتصادی تاتارستان به ایران تدارک دیده شده و امیدواریم این سفر سودمند، به همکاری‌های مطلوب طرفین همراه شود، گفت: کشور روسیه درماه‌های اخیر دچار مشکلات جدیدی شده که کشور ایران در 40 سال گذشته با این موضوعات روبرو بوده است، به همین دلیل برای بهره‌مندی از تجربیات کشور شما جهت رهایی از این مشکلات و تداوم فعالیت‌های تجاری-اقتصادی‌مان به همراه تیمی 30 نفره از شرکت‌های فعال اقتصادی به ایران سفر کرده‌ایم.

وی از حضور معاون وزارت کشاورزی، معاون وزارت اقتصاد، رییس آژانس سرمایه‌گذاری و معاون اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان و نمایندگانی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های انرژی، نفت و پتروشیمی، ماشین‌سازی و حمل و نقل و ... در هیات تجاری اعزامی این جمهوری به ایران خبر داد و گفت: حجم مبادلات تجاری میان جمهوری تاتارستان و ایران 180 میلیون دلار است که نسبت به سال 2020 با افزایش 3.5 درصدی روبرو بوده که برای افزایش این حجم و توسعه همکاری‌ها، باید تلاش بیشتری انجام دهیم. وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان با بیان اینکه در بازدید از نمایشگاه آرمیا روسیه، با دستاوردهای نظامی ایران آشنا شده، بیان داشت: یکی از موضوعات جالب و بسیار مهم برای‌ما همکاری در قطعات و توسعه صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی است. وی با اشاره به وجود فضاهای بسیار مناسب برای صنایع ماشین‌سازی در این جمهوری، علاقه‌مندی خود را برای همکاری‌های بیشتر یا تولید خودرویی مشترک با شرکت‌های ایرانی اعلام کرد و افزود: در خصوص بحث انرژی هم نمایندگانی از شرکت‌های مطرح نفت و پتروشیمی و نمایندگانی از یکی بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی تاتارستان به ایران آمده‌اند تا بتوانند در این خصوص همکاری‌های مناسبی را با همتایانی ایرانی به بحث و تبادل نظر بپردازند. «کروفچنکو» با اشاره به اینکه دو رودخانه بزرگ «کامه» و «ولگا» از این جمهوری به دریای خزر می‌ریزند که مسیری کوتاه و مناسب بوده تا با استفاده از آن می‌توان هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل میان دو کشور را کاهش داد. وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات جذاب برای همکاری طرفین، بهره‌مندی از امتیازات ویژه و معافیت‌ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برای سرمایه‌گذاران و فعالیت شرکت‌های این جمهوری جهت انجام پرو‌ژه‌های مشترک همکاری است. همچنین با استفاده از این مناطق، مسیر تبادلات تجاری‌ما را با هند، کشورهای عربی و سایر همسایه‌های ایران افزایش دهیم.

جزییات خرید لوازم خانگی از سایت صمت

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی سه ساله با سود ۱۸ درصد برای خرید لوازم خانگی پرداخت می‌شود که نیاز به چک ندارد و فقط یک ضامن می‌خواهد. محمدحسین قمری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص جزییات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت، اظهار کرد: طبق آخرین آمار از ۲۴۱ تولیدکننده لوازم خانگی هم‌اکنون ۸۰ تولیدکننده و ۵ بانک شامل بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه حاضر به همکاری شده‌اند. مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت افزود: وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت شامل ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است که نیاز به چک ندارد و فقط به یک ضامن نیاز دارد. این وام سه ساله با سود ۱۸ درصد است.

 

ارسال نظر