ویژه

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۰۲:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۸۱۵۶

راه‌اندازی 5   هزار طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم کشور خبر داد. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی گفت: در سال 1401به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از جمله اقدامات جدید بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود. مرتضی نیازی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر این کارگاه‌ها بین 5 تا 10 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شوند و راه‌اندازی این 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک ایجاد اشتغال برای حداکثر 50 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت. وی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک 25 هزار میلیارد ریال است. نیازی تاکید کرد: این کارگاه‌های خرد و کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، می‌توانند طرح‌های اجتماع‌محور کوچک و خانگی را نیز پشتیبانی کنند. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد گفت: امسال نیز 850 مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات می‌کنند. به گفته نیازی، 16 هزار روستا و 800 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال 1401 قرار دارند. وی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته 180 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور عملیاتی کرده است.  معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال برای 540 هزار نفر را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

کشف 1210 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در سال 1400 در حوزه توزیع برق مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف 1210 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در سال 1400 در حوزه توزیع برق مازندران خبر داد . مهندس سید کاظم حسینی کارنامی ادامه داد: طی یک سال اخیر 1210 دستگاه ماینر غیرمجاز از 148 مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسوولان تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسوولان قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است. وی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با کلیه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل 76 میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است. حسینی کارنامی افزود: از ابتدای آغاز این طرح که از سال 98 بوده است در مجموع 4716 دستگاه از 224 مرکز استخراج شده است. وی گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق‌های غیرمجاز و با استفاده از روش‌های مختلف کنترل مصارف مشترکین تعداد 4238 مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل‌های موجود با آنها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به 30 میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه گردید.

ظرفیت قابل توجه فولاد سبا برای تولید گریدهای جدید

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت از مجتمع فولاد سبا بازدید کرد. به گزارش خبرنگار فولاد، محمدیاسر طیب‌نیا به پاس قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مجتمع فولاد سبا در ایام نوروز و ثبت رکورد تولید و دستیابی به امکان تولید محصولات ویژه در دیدار با کارکنان این مجموعه اظهار کرد: رکوردزنی این مجموعه قابل تقدیر و نشانگر عزم کارکنان برای رسیدن به اهداف گروه فولاد مبارکه است اما به این میزان هم نباید قانع شویم و باید درصدد رکوردزنی‌های بیشتری باشیم.  وی در ادامه پس از بازدید از روند اجرای پروژه VOD-V.D مجتمع فولاد سبا افزود: برای ارتقای رضایت مشتریان و ایجاد تنوع در سبد محصولات نیازمند ورود به چنین پروژه‌هایی هستیم که امیدوارم موانع اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه نیز برداشته شود تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد چراکه ظرفیت فولاد سبا برای تولید گریدهای جدید قابل توجه است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه بازدید از مجتمع فولاد سبا با تأکید بر ضرورت حفظ و ارتقای کیفیت سنگ آهن خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه علی‌رغم جلوگیری از خروج ارز، منجر به کاهش هزینه تولید و اشتغال‌آفرینی در استان، منطقه و کشور خواهد شد. محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا در این بازدید اظهار کرد: برنامه تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تا پایان فروردین بیش از ۱۲۴ هزار تن است که تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های بهره‌وری این میزان به بیش از ۱۳۲ هزار تن افزایش یابد. وی با اشاره به رکورد روزانه تولید ۴ هزار ۵۱۰ تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا در روز‌های آغازین قرن جدید افزود: رکورد قبلی در آذرماه سال ۹۸ با تولید ۴ هزار و ۴۸۰ تن آهن اسفنجی ثبت شده بود. مدیر مجتمع فولاد سبا با اشاره به افزایش کیفی تولید آهن اسفنجی در این مجموعه خاطرنشان کرد: میزان خلوص آهن این محصول بالای ۹۴ درصد است که این خلوص در کاهش مصرف انرژی در فولادسازی و افزایش ذوب و کیفیت محصول نهایی بسیار موثر است.

 

ارسال نظر