اخبار

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۲۸۴

70 درصد تالارها هنوز فعال نشده‌اند

مهر| خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در مورد وضعیت تالارها در ایام عید، اظهار داشت: اخیراً اخبار کذبی مبنی بر دستور وزیر کشور برای تعطیلی تالارها در ایام عید در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد؛ در ایام عید همچون روزهای قبل، تالارهای پذیرایی فعال هستند و دستور یا بخشنامه‌ای برای تعطیلی آنها ابلاغ نشده است.  رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی افزود: در تالارها برای هر مراسم حداکثر ۷۰ نفر باید حضور یابند و این تعداد افراد در یک سالن ۴۰۰ نفره، «اجتماع» محسوب نمی‌شود که دولت بخواهد اقدام به تعطیلی تالارها کند. ابراهیمی‌نیا گفت: در رستوران‌ها ممکن است جمعیت زیادی حاضر شوند اما در تالارها تقریباً یک چهارم جمعیت یعنی حداکثر ۶۰ تا ۷۰ نفر حضور می‌یابند. وی با بیان اینکه ما برای رعایت پروتکل‌ها امکانات لازم را داریم، تاکید کرد: در کنار کاهش پذیرش میهمان، واحدها همه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از لوازم یک بار مصرف مانند قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان را رعایت می‌کنند. همچنین همه تالارهای پذیرایی موظف به ضدعفونی کردن واحدهای‌شان قبل و بعد از مراسم هستند.

کاهش ۳ هزار تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ

تسنیم| معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در بازار شب عید با یکماه تعجیل اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: امسال وضعیتی خاص داریم و این نظارت‌ها تا 15 فروردین باید ادامه یابد.  سعید محمدی‌پور،  با اشاره به اقلام تقاضا محور در ایام پایانی سال گفت: منظور از تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید یعنی کارهای روتین را سرعت می‌بخشیم و تعداد عملیات‌ها را روی چند کالای به‌خصوص، چند برابر می‌کنیم.  محمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر گفت: ما از واحدهای فروش تخم‌مرغ بازرسی به عمل آورده‌ایم که متاسفانه 85 درصد واحدها متخلف اعلام شدند و امروز کمتر از 30درصد این واحدها متخلفند. وی ادامه داد: تخلفات بیشتر در حوزه گران‌فروشی، تقلب و کم‌فروشی است.محمدی‌پور خاطرنشان کرد: ما جو را برای متخلفان نا امن کردیم و بعد از شناسایی به سازمان تعزیرات صدور و اجرای حکم‌شان صورت می‌گیرد. محمدی‌پور گفت: ما هم پرونده‌های این متخلفان را به تعزیرات ارسال کردیم که در نتیجه، امروز نسبت به هفته گذشته به‌طور متوسط روی هر شانه تخم‌مرغ، 3هزار تومان کاهش قیمت را مشاهده می‌کنیم.

محدودیت‌های جدید کرونایی در بازار عراق

بر‌اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در پایتخت عراق و تمامی استان‌های این کشور، از ساعت هشت شب روز پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه تا ساعت پنج صبح روز دوشنبه هر هفته و اعمال مقررات منع رفت‌و‌آمد قانونی در بقیه روزها از ساعت هشت عصر تا ساعت پنج صبح روز بعد از مهم‌ترین تصمیمات کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی عراق است. این مقررات از روز 30 بهمن‌ماه تا 18 اسفند ماه جاری اعمال خواهد شد و پس از ارزیابی وضعیت کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا عراق تصمیم‌گیری جدید به‌عمل خواهد آورد. تعطیلی مراکز خرید و تفریحی، پارک‌ها، سینماها، سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا، مراکز زیبایی و ماساژ، رستوران‌ها و به تعویق انداختن برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها از تاریخ 30 بهمن‌ماه به مدت دو هفته، از دیگر بخش‌های مهم این مصوبه است.  همچنین وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق موظف شده‌است تا معاینه کووید 19 را با استفاده از فناوری PCR برای تمامی ورودی‌ها از گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها را در ازای دریافت مبالغی که برای معاینه مسافران در آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها صورت می‌گیرد، اقدام کند. ویروس‌زدایی از کالاها و کانتینرها پیش از ورود از بنادر مرزی عراق، از دیگر دستورالعمل‌های این مصوبه است.

 

ارسال نظر