اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۸۹

وزیر صنعت خواستار رفع مشکلات مرزنشینان شد

ایسنا| وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی دیداری با بازرگانان و فعالان تجاری مشکلات تجار، کارت‌های الکترونیک مرزنشینان، ثبت سفارش کالا و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت شهرهای مرزی بررسی شد. رضا رحمانی گفت: با حضور مسوولان از روند صادرات و واردات در «محور تمرچین» بازدید به عمل آمد و در آینده‌ای نزدیک جزییات این سفر جمع‌بندی شده و متناسب با وضعیت موجود تصمیم‌گیری انجام خواهد شد. وی در رابطه با کارت‌های الکترونیک مرزنشینان افزود: با توجه به اینکه در بحث کارت‌های الکترونیک مرزنشینی سیاست‌های گذشته به خوبی اجرا نشده‌اند، سعی خواهد شد برای بهبود وضعیت این معابر و جهت ساماندهی کارت‌های الکترونیک مرزنشینی، با نظرخواهی از مرزنشینان و حضور آنان در سیاست‌های جدید، مشکلات این قشر نیز حل شود.

بهره‌برداری از ۲۰ پروژه صنعتی و معدنی

شاتا|دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ پروژه مهم در بخش‌های صنعتی و معدنی را مورد بهره‌برداری قرار خواهد داد. صادق نجفی گفت: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری شده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ پروژه مهم در بخش‌های صنعتی و معدنی را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد که این پروژه‌ها در زمینه‌های آهن، مس، آلومینیوم، فولاد، صنایع غذایی، حمل و نقل و قالیبافی در سراسر کشور خواهند بود. مشاور عالی وزیر صمت، با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید لیچینگ مس کاتد سه هزار تنی در جیرفت با حضور وزیر صمت در هفته گذشته تصریح کرد: کارخانه مس کاتد ۵۰ هزار تنی بایو لیچینگ در زرند نیز آماده بهره‌برداری است؛ همچنین فولاد ۱.۵ میلیون تنی زرند نیز دیگر پروژه این شهرستان است که قرار است شهریورماه افتتاح شود. وی پروژه «احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس» را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و بیان کرد: ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس در سال جاری فعال خواهد شد. همچنین «ایجاد اشتغال در بخش معدن»، «افزایش میزان استخراج مواد معدنی» و «تجهیز و نوسازی معادن کشور» از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این راستا است.

تولید خودرو 9‚41 درصد افت کرد

مهر| بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱.۹ درصد افت کرد. آمارها گویای آن است که ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید شده که از افت ۴۱.۹ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است؛ به نحوی که در دو ماه نخست سال گذشته، ۲۰۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری در خودروسازی‌های کشور تولید شد. در مدت یاد شده 8هزار دستگاه وانت در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ (تولید ۹ هزار و ۹۰۰ دستگاه وانت) افت ۱۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید تراکتور در کشور با رشد ۲۶.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو هزار و ۶۴۳ دستگاه رسید.

تغییر در بدنه وزارت صنعت معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت قائم مقام خود در امور بازرگانی را منصوب کرد. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در حکمی «حسین مدرس خیابانی» را به عنوان قائم مقام خود در امور بازرگانی منصوب کرد. حسین مدرس خیابانی دانش‌آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی حدود17 سال در وزارت بازرگانی مسوولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، هیات‌مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران را در کارنامه خود دارد.

تامین مالی از مهم‌ترین مسائل حوزه اقتصادی است

ایرنا | عضو هیات‌مدیره خانه تهران خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: یکی از مسائل حوزه اقتصادی، تامین مالی است، چون وقتی از رونق تولید صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم راه کسب منابع آن را نادیده بگیریم.محمدمهدی مومن‌زاده در آستانه فرارسیدن ۱۰ تیر روز صنعت و معدن اظهار داشت: برای رونق تولید باید نقشه جامع و برنامه مدون داشته باشیم و بدون این نقشه نمی‌توان از رونق تولید سخن گفت.وی گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد در توسعه بخش صنعت سرمایه در گردش مهم است و آخرین شاخص مدیریت نشان می‌دهد که گرچه مدیران بنگاه‌های اقتصادی پیش بینی خوبی از وضعیت تولید داخلی کرده‌اند اما اقتصاد سرمایه در گردش با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.مومن‌زاده افزود: به همین دلیل سازمان‌های مختلف ازجمله بخش صنعت و سایر دستگاه‌ها اگر برنامه‌ای برای تأمین مالی بنگاه‌ها داشته باشند می‌توانیم گام‌هایی در راه رونق تولید‌برداریم.

 

ارسال نظر