اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۷۷

تسهیل در پرداخت خسارت‌های ارزی

بانک مرکزی ارز مورد نیاز صندوق ضمانت صادرات ایران جهت انجام کلیه خدمات ارزی را تامین می‌نماید. به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا با صدور بخشنامه نامه شماره 97241/97 مورخ 28/3/1397 خطاب به اداره بین‌الملل بانک‌ها اعلام کرد: تامین و انتقال ارز صندوق ضمانت صادرات ایران بابت پرداخت هزینه‌های بیمه اتکایی به بیمه‌گران خارجی، پرداخت خسارت بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه‌های اعتباری ارزی به صادرکنندگان و سیستم بانکی و سایر نیازهای ارزی با تایید بالاترین مقام این صندوق بلامانع است. شایان ذکر است تسهیل در تامین نیازهای ارزی صندوق ضمانت صادرات ایران می‌تواند کمک شایانی در گسترش پوشش‌های بیمه‌یی و ضمانتنامه‌یی و درنهایت رشد اقتصادی کشور نماید.

توضیح وزارت بهداشت درباه واردات «آمبولانس»

با توجه به انتشار فهرست واردکنندگان خودرو توسط بانک مرکزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دریافت حدود 18.5میلیون یورو ارز دولتی از نظام بانکی کشور، در صدر فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات خودرو قرار گرفته است. بر همین اساس، روزنامه تعادل در گزارش روز چهارشنبه (13/04/1397) خود به ابهامات تخصیص ارز دولتی برای واردات خودرو پرداخت در این گزارش آورده شد: «ارزی که

در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، جهت واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور 1501 سی‌سی تا 2000 سی‌سی بوده است و بد نیست این وزارتخانه در این مورد هم توضیح دهد که آیا آمبولانس‌هایی با این حجم موتور واقعا وجود دارند؟ این درحالی است که براساس ‌‌بندی دیگر از همین فهرست، شرکت ایران‌خودرو دیزل، با دریافت حدود 4 میلیون یورو ارز، مجوز واردات آمبولانس دریافت کرده است. واردات آمبولانس توسط یک خودروساز داخلی، درحالی صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت چند سال قبل برای تولید آمبولانس با خودروسازان داخلی قرارداد منعقد کرده بود.» در همین رابطه، وزارت بهداشت به ارائه توضیحاتی در این زمینه به شرح زیر پرداخته است: «واردات آمبولانس، کدهای متعددی دارد. کدی که اعلام شده نیز مربوط به خودروهایی با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی است که با آمبولانس‌های خریداری شده کاملا مطابقت دارد. متاسفانه در اعلام این کد و مطابقت با حجم موتور، اطلاع‌رسانی غیرواقعی و تحریف شده از جانب یکی از رسانه‌ها صورت گرفته است. در حال حاضر نیز بخشی از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس کمک‌دار که برای استفاده در مناطق صعب‌العبور خریداری شده‌اند با حجم موتور ۲۱۴۳ سی سی، وارد گمرک بندرعباس شده و فرآیند ترخیص آن در حال انجام است. ضمن اینکه کدها توسط گمرک تعریف می‌شود و در این مورد هم مغایرتی وجود ندارد. افرادی و رسانه‌هایی که به این موضوع دامن می‌زنند و ابهام ایجاد می‌کنند، به اندازه کافی مستندات در اختیار دارند که بدانند وزارت بهداشت جز آمبولانس، خودرو دیگری وارد نمی‌کند. به نظر می‌رسد این موضوع، سیاسی و هدف آن تخریب وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت با مجوز دولت آمبولانس وارد کرده و ممنوعیتی برای آن وجود نداشته است.»

ضرورت تدوین اسناد بالادستی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با تاکید بر لزوم آمادگی برای دوره چهارم انقلاب صنعتی گفت: در حوزه حاکمیتی باید اسناد بالادستی در این خصوص تهیه شود. در این دوره ضروری است مدیران در سطح جهانی پرورش یابند. مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل کیانی‌بختیاری گفت: اگر این همایش تنها یک هدف داشته باشد، آن هدف شبکه‌سازی و ارتباط و آموزش ناشی از در جوار نخبگان قرار گرفتن بوده که این همایش به آن دست یافته است. او با اشاره به تولید ملی کیفیت باکیفیت که دستاوردی از دلبستگی منابع انسانی است، تصریح کرد: باید برای این منظور منابع انسانی با روندهای توسعه هماهنگ شود. در سال 2011 دبیر مجمع جهانی اقتصاد مساله‌یی را تحت عنوان انقلاب چهارم صنعتی مطرح کرد و اعلام شد که جهان در آستانه یک تحول عظیم فناورانه قرار گرفته و این تحول به لحاظ دامنه و پیچیدگی و هم به لحاظ تاثیر بر ماهیت انسان اهمیت زیادی دارد. کیانی‌بختیاری خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر در هم آمیزی فناوری‌های مختلف است. همه این مسائل موجب شده موج جدید فناورانه رخ دهد. انقلاب صنعتی چهارم تغییراتی در روش‌های مدیریتی نیز به همراه داشته است. امروز در این مبحث اینترنت اشیا مطرح می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، معادل300 میلیارد دلار گردش مالی داشته باشد و همه کشورها دنبال نقش‌آفرینی در این بازار هستند. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به دستاوردهای انقلاب چهارم صنعتی عنوان کرد: به عنوان نمونه امروز چاپ سه بعدی فرایندهای تولید را بسیار کوتاه کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 با کارگذاری تراشه‌های نانو در مغز انسان فرایند آلزایمر از بین خواهد رفت و قدرت جست‌وجو به آن داده می‌شود.

 

ارسال نظر