اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۵۶۰

اولتیماتوم به تولیدکنندگان دخانیات

ایسنا| در ابلاغیه‌یی به تمامی تولیدکنندگان سیگار و محصولات دخانی اعلام شد که نسبت به ثبت موجودی انبارهای تولیدی خود اقدام کنند؛ چراکه در غیر این صورت بعد از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۳۹۷ مجاز به فروش به توزیع‌کنندگان بدون ثبت در سامانه جامع تجارت نخواهند بود. با توجه به اینکه قرار است رصد کامل شبکه تولید و واردات محصولات دخانی از آبان ‌ماه سال جاری از طریق سامانه جامع تجارت در دستور کار قرار گیرد، مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طبق ابلاغیه‌یی به همه تولیدکنندگان سیگار و محصولات دخانی اعلام کرد که نسبت به ثبت موجودی انبارهای تولیدی خود اقدام کنند.

در این ابلاغیه صادر شده برای آن دسته از شرکت‌های تولیدکننده که علاوه بر انبارهای نگهداری سیگار در محل کارخانه تولیدی، مراکز نگهداری دیگری نیز در سطح کشور برای نگهداری سیگارهای تولیدی خود دارند، آمده است: «شرکت‌هایی که از تاریخ هفتم بهمن ۱۳۹۷ تنها نسبت به ثبت موجودی انبارهای تولیدی خود،(انبارهای نگهداری سیگار در محل کارخانه تولید) اقدام کرده‌اند و موجودی سایر انبارها و مکان‌های نگهداری سیگار خود در سطح کشور را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده‌اند، موظف به رعایت 4 نکته هستند. در ابتدای امر در صورتی که موجودی ثبت نشده انبارها تا تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به اتمام نرسید، شرکت‌ها ملزم هستند نسبت به ثبت دقیق موجودی اظهار نشده در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ اقدام کنند.

کد شناسه کالا در ۱۲ گروه کالایی عملیاتی شد

فارس| مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با شناسه‌دار کردن خودرو تا پنجم ‌اردیبهشت 12گروه کالایی شناسه‌دار می‌شوند، گفت: کد رهگیری در مورد 3 گروه کالایی عملیاتی شده است. عباس تابش گفت: براساس بند 3 ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 12گروه کالایی مشمول اخذ شناسه کالا و کد رهگیری هستند.

او افزود: دستورالعمل 12گروه کالایی برای اخذ شناسه‌ کالا، ابلاغ و نهایی شده و درحال حاضر 11گروه کالایی، شناسه کالا اخذ می‌کنند و براساس دستورالعمل جدید از 5 اردیبهشت ماه هم خودرو برای ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت مشمول اخذ شناسه کالا می‌شود. به گفته تابش، بنابراین عملا از هفته آینده ثبت سفارش کلیه 12گروه کالایی شامل دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم‌کارت‌خور، پوشاک، لوازم خانگی، داروها و کالاهای سلامت محور، خودرو، قطعات یدکی خودرو، طلا و مسکوکات، محصولات کشاورزی و داروهای دامی، فرآورده‌های نفتی و گاز و پتروشیمی، سرگرمی و اسباب‌بازی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود. او با بیان اینکه اخذ شناسه کالا در سامانه جامع تجارت مشمول کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی است، گفت: سامانه جامع تجارت شامل 9سامانه اصلی و 8 سامانه فرعی است که درگاه واحد همه این سامانه‌ها که بازرگانان و ذی‌نفعان با آن ارتباط دارند، سامانه جامع تجارت است.

عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو

مهر| رییس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه فقط خودروهای زیر ۴۵میلیون تومان مشمول قیمت‌گذاری این شورا هستند، گفت: مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده‌ایم. رضا شیوا خاطرنشان کرد: در بازار خودرو به نهاد تنظیم‌گر نیازی نیست چون بخش اعظم بازار به دلیل وجود واردات از سوی شرکت‌های مختلف به استثنای خودروهای زیر ۴۵میلیون تومان رقابتی است. رییس شورا و مرکز ملی رقابت با اشاره به بررسی دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو تا خرداد ماه گفت: هنوز مجوزی درباره افزایش قیمت خودرو صادر نشده است. تنها خودروهای داخلی زیر ۴۵میلیون تومان مشمول قیمت‌گذاری این شوراست و براساس دستورالعمل تنظیم قیمت، خودروسازان موظف به رعایت آن هستند. سالانه با بررسی ۳ شاخص کیفیت، بهره‌وری و تورم‌بخشی که اواخر اردیبهشت از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم در خرداد ماه مجوز افزایش یا ثابت ماندن قیمت خودرو را اعلام می‌کنیم.

«ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» کلید خورد

ایرنا| سازمان توسعه تجارت بخشنامه «ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» را برای یکپارچه‌سازی فرآیند ثبت سفارش ابلاغ کرد. این بخشنامه توسط «مجتبی خسروتاج» معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ابلاغ شده است. براساس این بخشنامه همه ردیف تعرفه‌های باقیمانده در سامانه «ثبتارش» به سازمان جامع تجارت انتقال یافته و متقاضیان دریافت مجوز ثبت سفارش(افتتاح یا تمدید) فقط از درگاه سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. در این بخشنامه در ارتباط با فرآیند ویرایش در ثبت سفارش‌های بانکی آمده است: در دوره اعتبار ثبت سفارش بانکی، ویراش همانند آنچه که تاکنون در ثبت سفارش بانکی عمل می‌شده است، مبنا خواهد بود. همچنین در صورت انقضای مهلت اعتبار ثبت سفارش بانکی حداکثر یک‌ بار تمدید مجاز خواهد بود و اعتبار آن تا سقف 180روز پس از تاریخ صدور ثبت سفارش اولیه است.

رد ادعای انجمن واردکنندگان خودرو

روابط ‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به ادعای نایب‌رییس انجمن وارد‌کنندگان خودرو در مورد تایید واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو از سوی سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر اینکه «عددی که انجمن از آمار دارد بیش از این مقدار است و طبق اطلاعات انجمن در زمان بسته بودن ثبت سفارش بیش از ۱۵هزار دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد شده است» واکنش نشان داد. روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران درخصوص این خبر اعلام کرد:«شایسته است، نایب‌رییس محترم انجمن واردکنندگان خودرو که اطلاعات دقیق‌تری از واردات غیرقانونی و کار متخلفین خودرو دارند هر چه سریع‌تر این اطلاعات را در اختیار مقامات نظارتی و امنیتی کشور برای رسیدگی لازم قرار دهند.»

 

ارسال نظر