نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان در پایانه مرزی چذابه برگزار شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی متعهد شدند ظرف یک ماه آینده پروژه‌های خدماتی و زیرساختی تکمیل شود

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۹۶
نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان در پایانه مرزی چذابه برگزار شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی متعهد شدند ظرف یک ماه آینده پروژه‌های خدماتی و زیرساختی تکمیل شود

اهواز | محمدعلی بهوندی |

 به گزارش خبرنگار ما دکتر غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه از پروژه‌های در دست اجرا در مرز چذابه بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های زیرساختی برای خدمت رسانی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان و با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان دشت آزادگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل پایانه مرزی چذابه برگزار شد.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های زیرساختی برای ارائه خدمات و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه را تشریح کردند و مسائل مربوط به این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نشست ستاد اربعین مدیران دستگاه‌های اجرایی متعهد شدند ظرف یک ماه آینده پروژه‌های خدماتی و زیرساختی تکمیل شود.

از جمله پروژه‌هایی که هم‌اکنون با تاکیدات نماینده عالی دولت در استان و پیگیری جدی مسوولان استان برای رویداد ملی اربعین حسینی در دست اجراست می‌توان به مواردی چون احداث و تعریض محورهای مواصلاتی، توسعه پارکینگ‌ها و بهسازی زمین‌های مشخص شده برای استقرار مواکب، انتقال شبکه آب به مواکب، احداث شبکه انتقال فاضلاب، استقرار چشمه‌های سرویس بهداشتی، برق‌رسانی و روشنایی برای پارکینگ‌ها و مواکب و مالچ پاشی زمین‌های اطراف مرز چذابه برای جلوگیری از برخاستن گرد و غبار حین تردد زائران اشاره کرد.  

 استاندار خوزستان با اشاره به مصوبات هیات دولت درخصوص پنج طرح مهم در خوزستان، سرعت اجرای برخی را خوب و عملیات اجرایی برخی دیگر را کند ارزیابی کرد و گفت: نیاز است در راستای اجرای این طرح‎ها علاوه بر دستگاه‎های استانی، دستگاه‎های ملی نیز ورود کنند.

غلامرضا شریعتی در پایان جلسه بررسی مصوبات هیات دولت که شامگاه ۱۲ مهرماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه پیرامون پیگیری مصوبات دولت در مورد مشکلات اساسی و زیرساختی استان و اقداماتی که تاکنون انجام شده و قرار است انجام شود، بود.

وی در ادامه به پنج طرح مهمی که ۱۶ فروردین‎ماه سال‌جاری به تصویب هیات دولت برای تخصیص بودجه رسید اشاره کرد و افزود: مقابله با ریزگردها، اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری و بهبود زیرساخت‎های آب، برق و فاضلاب استان، پنج طرحی هستند که در این میان طرح آب خود شامل سه پروژه بزرگ یعنی طرح آب‎رسانی غدیر، طرح آب‎رسانی به مناطق شمال شرق و طرح آب‎رسانی به جنوب شرق استان می‎باشد که خوشبختانه کارها در این باب به خوبی پیش رفته است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طی این مدت برخی اقدامات با سرعت خوب و برخی با سرعت کند پیش رفته‎اند که در این جلسه هماهنگی‎های لازم با مسوولان ذی‌ربط برای پیگیری موضوع انجام شد تا پروژه‎های کند نیز سرعت بیشتری به خود بگیرند و درنهایت ما نیز بتوانیم طبق برنامه زمان‎بندی‎شده پروژه‎ها را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان این‎که جلسه امشب، جلسه سنگین و نفس‎گیری بود و سه ساعت و نیم به طول انجامید گفت: تمام دستگاه‎ها در این جلسه به ارائه گزارش درخصوص اقدامات صورت ‎گرفته و نگرفته از جانب خود پرداختند و درباره آن‎ها توضیحات لازم را دادند.

شریعتی تصریح کرد: برخی از این اقدامات با هماهنگی‎های دستگاه‎های استانی، اجرایی خواهند شد درحالی که در برخی دیگر نیاز است تا دستگاه‎های ملی نیز ورود کنند؛ کما این‎که در طول جلسه نیز همگان شاهد بودند که گفت‎وگویی تلفنی را با آقای پورمحمدی (معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور) انجام دادم و موضوعات را جویا شدم؛ ضمن این‎که طی دو روز گذشته نیز که در تهران حضور داشتم، با معاون اول رییس‌جمهور در راستای اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری جلسه‎ای داشتم که او نیز دستوری مبنی بر برگزاری جلسه‎ای طی هفته آینده در تهران برای تخصیص آب در این خصوص صادر کرد.

وی در پایان با اشاره به این‎که سایر اقدامات نیز تاکنون به خوبی پیش رفته است ابراز امیدواری کرد این اقدامات و پروژه‎ها جدی‎تر و با سرعت بیشتر دنبال شوند و به سرانجام برسند.

 

ارسال نظر