۲۱۰ کشور و منطقه‌، درگیر کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۰:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۶۶۰۷۵
۲۱۰ کشور و منطقه‌، درگیر کرونا

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان در حال افزایش بوده و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین‌بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا عصر دیروز شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۴۰ نفر است که ۱۰۸ هزار و ۸۳۴ نفر از آنها جان باخته و ۴۰۴ هزار و ۳۹۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده امریکا با ۵۳۲ هزار و ۸۷۹ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۵۷۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۳۰ هزار و ۴۵۳ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۶۳ هزار و ۲۷ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۵۹ هزار و ۱۰۹ نفر بهبود یافته‌اند. ایتالیا نیز ۱۵۲ هزار و ۲۷۱ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۹ هزار و ۴۶۸ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲ هزار و ۵۳۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۷۰ هزار و ۲۹ نفر تایید شده است که از این میان ۴۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۲۹ هزار و ۶۵۴ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۳ هزار و ۸۳۲ نفر جان باخته و ۲۶ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

 

ارسال نظر