ردپای بن سلمان در قتل خاشقجی

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۶۵۲
ردپای بن سلمان در قتل خاشقجی

  نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

این روزنامه در صفحه اول خود خبری از افشای یک فایل صوتی در ارتباط با رد پای ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی منتشر کرد. طبق این گزارش، بر اساس اظهارات سه منبع آگاه درباره صداهای ضبط شده‌ای که سازمان جاسوسی ترکیه در رابطه با قتل خاشقجی جمع آوری کرده است، اندکی پس از قتل این روزنامه‌نگار سعودی، صدای یکی از اعضای گروهی که وی را به قتل رسانده بود، ضبط شده است که در گفت‌وگوی تلفنی با مقام مافوق خود می‌گوید، “به رییستان بگویید “ ماموریت به انجام رسید که به نظر می‌رسد منظورش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی باشد. این صدای ضبط شده که ماه گذشته جینا هاسپل، رییس سیا، نیز آن را شنید، از نظر مقامات جاسوسی یکی از محکم‌ترین شواهدی است که محمد بن سلمان را با قتل خاشقجی مرتبط می‌سازد.

  نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

یک اندیشکده امریکایی از مکان‌یابی 13 مرکز عملیاتی مخفی موشک‌های بالستیک در کره‌شمالی خبر داد. به گزارش صفحه اول این روزنامه، پژوهشگران این اندیشکده، از روی تصاویر ماهواره‌ای توانسته‌اند ۱۳ سایت پیش‌تر اعلام نشده در کره شمالی را رصد و مکان‌یابی کنند. آنها در عین حال این احتمال را مطرح کرده‌اند که علاوه بر این ۱۳ سایت، هفت مرکز دیگر نیز در کره شمالی مشغول فعالیت است که پیونگ‌یانگ آنها را مخفی نگه داشته است. کره شمالی حدود دو هفته پیش از این تهدید کرده بود که اگر امریکا برخی از تحریم‌های این کشور را لغو نکند، گسترش برنامه موشکی‌اش را از سر می‌گیرد. کره شمالی در ماه‌های گذشته نارضایتی خود از برخی مسائل مانند ادامه تحریم‌ها را پنهان نکرده است. این در حالی است که واشنگتن تاکید کرده تا زمانی که خلع سلاح اتمی پایان نگیرد، تحریم‌ها پابرجا خواهند ماند.

  ال‌ پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تازه‌ترین آمار تلفات آتش‌سوزی کالیفرنیا منتشر کرد. طبق این گزارش، با پیدا شدن بقایای اجساد شش نفر دیگر، شمار تلفات آتش سوزی عظیم کالیفرنیا به 31 نفر رسید که بدین ترتیب این حادثه به مرگبارترین آتش سوزی تاریخ این ایالت تبدیل شد. این آمار در حالی منتشر شد کهً بطور قطع این رقم افزایش خواهد یافت. پس از آنکه آتش سوزی بخشی از شمال کالیفرنیا را تخریب کرد, دست کم 100 نفر ناپدید شدند. همچنین گفته شده که آتش سوزی شدید در اراضی جنگلی کالیفرنیا همچنان ادامه دارد. هزاران آتش نشان برای مهار آتش تلاش می‌کنند. جست‌وجو برای یافتن کشته‌شدگان احتمالی در ویرانه‌های خانه‌ها و خودروهای سوخته ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر