کشف گور چکمه‌ای در کاشان

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۳۶۹
کشف گور چکمه‌ای در کاشان

کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه «استرک جوشقان» که همراه با دوره آموزشی با حضور اساتید بین‌المللی در حال انجام است به کشف ۱۲گور از نوع چکمه‌ای، بقایایی از دوره برنز تا آهن، ظروف سفالی خاکستری‌ و مهره‌هایی از جنس سنگ و عقیق منجر شد.

محسن جاوری یکی از سرپرستان هیأت کاوش با اعلام این خبر گفت: فصل سوم کاوش محوطه استرک جوشقان کاشان در دو کارگاه در حال انجام است که در این فصل از کاوش‌های باستانی محوطه استرک با سامر اسکول (مدرسه تابستانی) و با حضور اساتید بین المللی دانشگاه ورشو مانند «آرکادیوش سولتیشیاک»، «یوانا شیمچک» و «متئو ویلیام» متخصص ژنتیک از مرکز دی . ان .‌ای باستانی دانشگاه آدلاید و ۱۰دانشجو از کشورهایی مانند امریکا، ایتالیا و ایران برگزار می‌شود .

او با اشاره به برگزاری این دوره برای دومین‌بار در دانشگاه کاشان بیان کرد: این دوره آموزشی به منظور آشنایی باستان‌شناسان ایرانی با نحوه ثبت و ضبط داده‌های استخوانی شامل بقایای انسانی و حیوانی، طبقه‌بندی آنها و مطالعات استخوان شناسی صورت گرفت . سرپرست هیأت باستان شناسی، در ادامه برگزاری این دوره آموزشی را برای باستان شناسان شرکت کننده بسیار مفید دانست و گفت: افراد آموزش دیده در آینده با حضور در هیأت‌های مشابه می‌توانند تجربیات خود را در زمینه مطالعات استخوانی به کار گیرند .

جاوری با بیان اینکه در این فصل باستان‌شناسان در دو کارگاه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در یکی از کارگاه‌ها ۱۰گور از نوع چکمه‌ای (شفقت گریو) با تدفین مرد، زن، کودک و نوزاد کشف شد.

 

 

ارسال نظر