جام‌جهانی و جنگ

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۵۳
جام‌جهانی  و جنگ

 القدس العربی

هیجان جام جهانی 2018 تمام کشورهای دنیا را دستخوش تغییراتی کرده است. بسیاری از مسائل در سایه این رویداد ورزشی بین‌المللی موقتا رنگ باخته است. از جمله این کشورها سوریه است که روزنامه القدس العربی، ‌چاپ لندن اعتقاد دارد جام جهانی سبب شده تا جنگ در این کشور از تب و تاب بیفتد. این روزنامه در یکی از گزارش‌های خود به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: «این روزها هیچ چیز در سوریه مهم‌تر از اخبار جام جهانی 2018روسیه، گل‌زنی‌ها و اخبار ستاره‌های فوتبال نیست، به‌طوری که سوری‌ها نه تنها امور شخصی بلکه مسائل داخلی و جنگ را نیز موقتا از یاد برده‌اند.»

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه آمده است: «شبکه‌های اجتماعی که به نوعی دماسنج ملت‌ها به حساب می‌آیند، مملو از اخبار جام جهانی 2018 است و سوری‌ها هم در فیس‌بوک و توییتر بیش از همه درباره این رویداد جهانی صحبت می‌کنند؛ حتی افراد علاقه‌مند به سیاست و اقتصاد یا افرادی که جز جنگ و درگیری مسلحانه چیزی را دنبال نمی‌کنند، این روزها از جام جهانی می‌گویند. بهبود ملموس اوضاع امنیتی در شهرهای سوریه به هزاران سوری کمک کرده است تا به اخبار جام جهانی گوش دهند و مسابقات تیم‌ها را تماشا کنند. مسابقات جام جهانی 2018 روسیه با برقراری آتش‌بس در جبهه‌های جنگ سوریه همزمان شده است آتش‌بس بی‌سابقه‌یی که تاکنون شهرهای سوریه طی 8 سال گذشته شاهد آن نبوده‌اند حتی جبهه جنوبی درعا همچنان آرام است و صدای هیچ گلوله‌یی از آن به گوش نمی‌رسد، چه کسی می‌داند شاید جنگ در این منطقه تا پایان جام جهانی روسیه شعله‌ور نشود.»

 نیویورک تایمز

مسیر دیدار تاریخی رهبران کره شمالی و امریکا پر بود از دیدارهای مخفی میان جاسوس‌ها، گفت‌وگو میان کارآفرینان سودمحور و همچنین نقش گزارش‌ نشده داماد رییس‌جمهوری ایالات متحده، این جملات بخشی از تحلیلی است که روزنامه نیویورک تایمز در گزارش امروز خود به آن اشاره کرده است. این روزنامه در این گزارش به نقش جرد کوشنر در دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پرداخته و نوشت: «یک کارشناس امور مالی امریکایی تابستان گذشته با پیشنهادی غریب قدم به کاخ سفید گذاشت: دولت کره‌شمالی می‌خواهد با «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رییس‌جمهوری امریکا گفت‌وگو کند. این کارشناس امور مالی که «گابریل شولتز» نام دارد، توضیح داد که یک مقام عالیرتبه کره‌شمالی در پی آن بود تا کانال تماسی برای بررسی دیدار میان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی برقرار کند که ماه‌ها بود یکدیگر را تهدید به حمله نظامی می‌کردند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «اقدام شولتز یکی از قدم‌هایی بود که دست آخر مسیر را برای دیدار تاریخی کیم جونگ‌اون و ترامپ در سنگاپور هموار کرد؛ مسیری که به گفته مقام‌های فعلی و پیشین و همچنین افراد آشنا با این مذاکرات، پر بود از دیدارهای مخفی میان جاسوس‌ها، گفت‌وگو میان کارآفرینان سودمحور و همچنین نقش گزارش‌نشده کوشنر.

 

ارسال نظر