بزرگداشتی با «نقاب» برای یک هنرمند

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۵۷
بزرگداشتی با «نقاب» برای یک هنرمند

گرامیداشت رکن‌الدین خسروی در حالی برگزار شد که همه میهمانان و مدعوین حاضر در این مراسم ملزم به زدن نقاب به صورت‌هایشان بودند.  مراسم گرامیداشت رکن‌الدین خسروی کارگردان و نویسنده تئاتر که دی‌ماه سال گذشته درگذشت، با حضور هنرمندان و اهالی تئاتر و همچنین مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی شامگاه 5 اسفند ماه در تماشاخانه «سنگلج» برگزار شد.  نکته جالب در برگزاری این مراسم این بود که تمام میهمانان ملزم بودند با ماسک‌هایی که عوامل اجرایی این مراسم به رنگ‌ها و شکل‌های مختلف از پیش برای این مراسم تدارک دیده بودند، وارد سالن شوند. اجرای این مراسم را مسعود دلخواه و فرزانه نشاط‌خواه که از شاگردان قدیمی رکن‌الدین خسروی بودند، برعهده داشتند.

در ابتدای برنامه ایرج راد بازیگر و کارگردان که با ماسکی بر صورتش در جایگاه حاضر شد، ضمن خوشامدگویی به حاضران این مراسم درباره رکن‌الدین خسروی بیان کرد: بهتر است، ماسک را از روی صورتمان ‌برداریم و خودمان باشیم. رکن‌الدین خسروی هیچ‌گاه نقاب بر چهره نداشت و با خلوص نیت و گشاده‌رویی و پشتکار فراوان در عرصه تئاتر کشور فعالیت کرد و اکنون ما وامدار او هستیم.

او یادآور شد: رکن‌الدین خسروی شاگردان زیادی تربیت کرد و وقتی برای اجرای تئاتر صحنه‌یی تمرین می‌کرد، لحظه‌لحظه آن مانند کلاس درس بود در عین حال که همیشه لبخند داشت در کار تئاتر بسیار جدی بود و کمترین خطا و عدم حفظ دیسیپلین تئاتری را نمی‌پسندید و آشفته می‌شد. تئاتر برای او زندگی و عشق بود و با شیوه خاص خودش لحظات خلاق را به وجود می‌آورد. او با عشق در تمرین‌ها حاضر می‌شد و تمرین برای او ساعت نداشت، شاید روزی ۸ساعت و روزی دیگر نیم‌ساعت تمرین می‌کردند، بستگی به آنچه احساس می‌کرد نیاز دارد، این کار را انجام می‌داد، همه ما مدیون این استاد بزرگوار هستیم.

او ادامه داد: من با استاد علی نصیریان تماس تلفنی داشتم و برگزاری این مراسم را به ایشان اطلاع دادم اما سه و نیم بعدازظهر امروز به من اطلاع دادند که چون همسرشان بیمار است و کسی نبوده که از ایشان مراقبت کنند، نتوانستند به این مراسم بیاید و عذرخواهی کردند.  ایرج راد در پایان ضمن قدردانی از افراد و سازمان‌هایی که برای انتقال پیکر رکن‌الدین خسروی به ایران زحمت کشیده‌اند، گفت: از مهدی شفیعی و علی مرادخانی بابت کمک‌هایی که به ما کردند، تشکر می‌کنم.

 

ارسال نظر