وحشت و مرگ در بزرگراه 872

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰
وحشت و مرگ در بزرگراه 872

 سان‌دی مورنینگ پست:

تصادف مرگبار عصر شنبه در هنگ‌کنگ در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. این روزنامه نیز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از این سانحه گزارشی از این تصادف منتشر کرد. سان دی مورنینگ پست از این تصادف به عنوان یکی از بدترین حوادث در سال‌های اخیر نام برد. طبق این گزارش در یکی از بزرگراه‌های هنگ‌کنگ به دلیل برخورد یک اتوبوس با سرعت بالا به گارد ریل کنار جاده، حدود 19 نفر کشته و تعدادی مجروح شدند. طبق گزارش رسانه‌های داخلی هنگ‌کنگ، این اتوبوس روز شنبه ساعت 18.15 از سای پین به سوی تای پو در حرکت بود. پلیس اعلام کرد که علت این حادثه مشخص نیست؛ اما تحقیقات در این باره را آغاز کرده است. منابع بیمارستانی اعلام کردند که حال برخی زخمی‌های این رویداد وخیم بوده و لذا احتمال افزایش تلفات حادثه مذکور وجود دارد. این در حالی است که بر اساس اعلام یکی از شاهدان عینی، اتوبوس مذکور بیش از حد مجاز سرعت داشته و به دلیل ناتوانی راننده در کنترل آن واژگون شده است.

 ایندیپندنت:

رهبر کره‌شمالی، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی را به پیونگ‌یانگ دعوت کرد. طبق گزارش ایندیپندنت، خواهر رهبر کره‌شمالی« کیم یو جونگ» در دیدار خود با «مون جائه این» رییس‌جمهوری کره‌جنوبی نامه دعوت رسمی رهبر کره‌شمالی را به رییس‌جمهوری کره‌جنوبی تقدیم کرد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌شمالی در نشست رسمی روز شنبه خود گفت با اینکه سفر وی به سئول نخستین سفرش به این شهر بوده است، سئول برایش ناآشنا نیست.

همچنین گفته شده که مقامات بلندپایه از جمله کیم یونگ نام رییس دولت کره‌شمالی نیز در این نشست حضور داشته‌اند. در پی سخنرانی سال نو میلادی رهبر کره‌شمالی که در آن سیاست خارجی پیونگ‌یانگ به‌طور غیرمنتظره‌یی نسبت به همسایه جنوبی خود تغییر کرده بود، چندین نشست دیپلماتیک برای شرکت پیونگ‌یانگ در مسابقات المپیک زمستانی 2018 تشکیل شد.

 ال پایس:

این روزنامه اسپانیایی در صفحه اول خود تصویری از جنگنده سرنگون شده در شمال فلسطین منتشر کرد. طبق این گزارش یک منبع امنیتی در سوریه از سرنگونی یک فروند جنگنده – بمب‌افکن F16 رژیم‌صهیونیستی در شمال مناطق فلسطین اشغالی و نزدیکی مرز این کشور خبر دادند که برای حمله به یکی از مراکز نظامی در دمشق اقدام کرده بود. ارتش رژیم‌صهیونیستی با صدور بیانیه‌یی سقوط این جنگنده را تایید کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده، تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله‌یی نوشت سرنگونی هواپیمای اسراییلی در آسمان سوریه روزی تاریخی و نقطه آغاز تغییر در قوانین معادلات است. از زمانی ‌که فرماندهان نظامی اسراییل به جای استفاده از هواپیما برای هدف قرار دادن عمق خاک سوریه به موشک متوسل شده بودند، مشخص بود که تحول دفاعی در سوریه روی داده است.

 

ارسال نظر