جایزه‌ای که آرزوی افشین یداللهی بود

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۳۹
جایزه‌ای که آرزوی افشین یداللهی بود

روزبه بمانی با بیان اینکه از اهدف جایزه ترانه «افشین یداللهی» ایجاد معیار برای سنجش ادبیات شفاهی است، گفت: درباره هنری صحبت می‌کنیم که هنوز یک مانیفست دقیق برای آن وجود ندارد و از شعر مولانا تا شعر ادبی و بی‌ادبی به اسم ترانه نوشته و خوانده می‌شود.

بمانی به عنوان دبیر نخستین دوره جایزه ترانه «افشین یداللهی» گفت: در طول سالیان گذشته و پیش و پس از انقلاب همیشه جای خالی یک جشن، مسابقه و جایزه مختص ترانه احساس می‌شد. البته در جوایز دیگر گاهی ترانه به عنوان یک بخش مجزا از آن جایزه دیده شده است، اما تا به حال جایزه‌یی مختص ترانه نداشته‌ایم. رفتن افشین یداللهی شوکی بزرگ و حسرتی همیشگی برای جامعه ادبی و جامعه پزشکی ما به وجود آورد. البته نام او همیشه باقی خواهد ماند، اما ما سعی کرده‌ایم با اختصاص نام جایزه ترانه به او، اسمش را زنده نگه داریم. افشین یداللهی یکی از تاثیرگذارترین ترانه‌سراهای ما در پیش و پس از انقلاب است.

این ترانه‌سرا افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری این جایزه این است که معیاری برای سنجش ادبیات شفاهی ما باشد. حسن علیشیری قائم‌مقام جایزه «افشین یداللهی» نیز برگزاری جایزه تخصصی در حوزه ترانه را از آرزوهای افشین یداللهی دانست و گفت: این جایزه با همکاری انتشارات نگاه به عنوان ناشر آثار افشین یداللهی و خانه ترانه برگزار می‌شود. در این جایزه هر فرد در هر شاخه می‌تواند سه ترانه به نشانی سایت خانه ترانه ارسال کند.

 

ارسال نظر