آغاز سفر آسیایی ترامپ در میان اتهامات جدید

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶
آغاز سفر آسیایی ترامپ در میان اتهامات جدید

 نیویورک‌ تایمز:

نیویورک‌تایمز در صفحه اولش گزارشی از آغاز سفر دونالد ترامپ به آسیا منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا سفر 11 روزه خود به کشورهای شرق آسیا را آغاز کرده است. ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین مقصدهای سفر ترامپ است. به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی، کره شمالی، تجارت و چین سه دستور کار مهم سفر رییس‌جمهوری امریکا به این کشورهاست. انتظار می‌رود ترامپ در خلال دیدارش از ژاپن و کره‌جنوبی، بر حمایت امریکا از این دو کشور در برابر تهدیدهای کره‌شمالی، تاکیدی مضاعف کند. همچنین گفته شده رییس‌جمهوری امریکا برای دیدار با نیروهای نظامی امریکایی به پایگاه نظامی این کشور در جنوب سئول خواهد رفت. این سفرها در حالی آغاز شده که اتهامات جدیدی مبنی‌بر تماس تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه، مطرح شده است.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود با اشاره به افزایش آمار بیکاری در کاتالونیا، گزارشی از آمادگی رهبر برکنارشده کاتالونیا برای شرکت در انتخابات 21 دسامبر منتشر کرد. طبق گزارش ال‌پایس، به دنبال ایجاد تنش میان بارسلون و مادرید شرکت‌های بسیاری، دفاتر خود را از کاتالونیا خارج کرده‌اند. براین اساس، طبق آمار منتشر شده، در ماه اکتبر میزان بیکاری در کاتالونیا به‌شدت افزایش یافته است. در این باره، بانک اسپانیا هشدار داد که اگر نااطمینانی از وضع موجود در کاتالونیا همچنان ادامه یابد، می‌تواند رشد اقتصادی و ایجاد شغل در ماه‌های آینده را کاهش دهد. همچنین، طبق گزارش این روزنامه اسپانیایی، رهبر برکنارشده منطقه کاتالونیا روز جمعه برای شرکت در انتخابات این منطقه در روز 21 دسامبر اعلام آمادگی کرد. این در حالی است که طبق اخبار، «پوجدمون»، در حال حاضر در بلژیک حضور دارد. رییس سابق منطقه کاتالونیا، اسپانیا را پس از آنکه حکم بازداشت او صادر شد، ترک کرد. گفته شده که مسوولان دولت مرکزی در مادرید، او و دولتش را عزل و برای برگزاری انتخابات زودهنگام در کاتالونیا تاریخ تعیین کردند.

 واشنگتن پست: ‌

این روزنامه در صفحه اول خود، افریقا را آخرین نقطه برای مبارزه با داعش معرفی کرده است. به گزارش این روزنامه، امریکا برای نخستین بار به مواضع داعش در سومالی حمله کرد. طبق گزارش واشنگتن پست، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که جنگنده‌های امریکایی در دو نوبت مواضع گروه جهادی وابسته به داعش در منطقه خودمختار پانتلند در شمال‌شرقی سومالی را هدف قرار داده‌اند. پانتلند یک منطقه خودمختار در شمال شرق سومالی است که توسط دولت محلی اداره می‌شود اما آن طور گفته می‌شود این حملات بنابر درخواست دولت سومالی صورت گرفته است. هدف حملات هوایی امریکا، گروه کوچکی از شبه‌نظامیان تحت رهبری عبدالقادر مومن است که پس از جدایی از افراط‌گرایان الشباب، به دامنه کوه‌های منطقه پانتلند رفته‌اند و دو سالی است که در آنجا تحت عنوان شاخه داعش در سومالی فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر