قلدری ترامپ از نگاه جمهوری‌خواهان

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۹۵
قلدری ترامپ
از نگاه جمهوری‌خواهان

 واشنگتن‌پست:

دو سناتور جمهوری‌خواه امریکا ضمن انتقاد از «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور، او را به بی‌ارزش کردن سیاست‌های امریکا و جایگاه آن در جهان متهم کردند. طبق گزارشی که روزنامه واشنگتن‌پست در صفحه اول خود منتشر کرد، سناتور «جف فلیک» در صحن سنای امریکا گفت: سیاست‌های امریکا باعث بروز رفتاری بی‌ملاحظه، ظالمانه و غیرمحترمانه از سوی کاخ سفید شده است. سناتور «باب کورکر» Bob Corker نیز «دونالد ترامپ» را دروغگویی نامید که به جایگاه امریکا در جهان ضربه زده است. این در حالی است که دونالد ترامپ، روز سه‌شنبه در توییتی از باب کورکر انتقاد کرد؛ به گزارش واشنگتن‌پست، این انتقاد برای کاهش مالیات بوده و ترامپ در این توییت بیان کرده که کورکر کسی بوده که به باراک اوباما برای توافق «بد» برجام کمک کرده است. در این باره رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا تاکید کرد که ایستادن جلو مردم امریکا و بیان حرف‌های نادرستی که همه از نادرست بودن آن اطلاع دارند، فقط تلاش برای قلدری و تزلزل جایگاه بین‌المللی امریکاست.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که «شی جین‌ پینگ» برای دومین بار رهبر حزب کمونیست چین شد. به گزارش این روزنامه، کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست شی جین‌پینگ را برای یک دوره 5 ساله

دیگر به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب کرد. پیش‌بینی می‌شود که شی جین‌‌پینگ در ماه مارس آینده نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نیز پیروز شود. طبق این گزارش، کنگره حزب حاکم کمونیست چین در نشست پایانی خود به اتفاق آرا به تصویب رساندند که «اندیشه‌های شی جین‌پینگ برای عصر جدید سوسیالیسم چینی» را به عنوان معیارهای عمل به قانون اساسی حزب بیفزاید. در نشست این کمیته اعضای دفتر سیاسی به عنوان نهاد اصلی در کمیته مرکزی و کمیته دایم دفتر سیاسی، یعنی هسته مرکزی و نهاد اصلی تصمیم‌گیرنده در حزب را انتخاب کرد. اعضای کمیته دایم که دبیر کل یکی از آنان است، به شرکت‌کنندگان در کنگره ملی معرفی شدند.

 نیویورک‌‌تایمز:

وزیران کشور میانمار و بنگلادش با امضای دو یادداشت تفاهم برای توسعه همکاری‌های مرزی و تشکیل یک کارگروه مشترک به توافق رسیدند؛ آن‌طور که نیویورک‌تایمز در صفحه اول خود منتشر کرده، این توافق با هدف رسیدگی به وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا صورت گرفته است. طبق این توافق اقداماتی برای بازگشت ایمن و بااحترام روهینگیایی‌ها به میهن‌شان انجام می‌شود. روابط میان میانمار و بنگلادش در پی خشونت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی و آواره و روان شدنشان به سمت بنگلادش رو به وخامت گذاشته است. از آغاز عملیات ارتش میانمار در استان راخین در ۲۵ آگوست سال جاری میلادی بیش از ۶۰۰هزار مسلمان روهینگیایی از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته‌اند. این مساله باعث شده تا بنگلادش که خود یکی از کشورهای فقیر در آسیاست با بحران کمک‌های بشری به این آوارگان دچار شود. در این میان واشنگتن نیز به دنبال اعمال فشار و تحریم علیه مقام‌های ارتش میانمار است.

 

 

ارسال نظر