جایزه‌های ایتالیایی برای ایران

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۴۴
جایزه‌های ایتالیایی برای ایران

فیلم «سویوق» و مستند «A157» دو جایزه جشنواره بین‌المللی «مذهب امروز» را در کشور ایتالیا کسب کردند.

«سویوق» ساخته برادران ارک در جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» حضور داشت موفق به کسب جایزه «مردم و مذاهب» از این رویداد سینمایی شد.

به گزارش ایسنا، این فیلم که پخش بین‌المللی آن به عهده بنیاد سینمایی فارابی است، تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی کودکان فیلم استانبول، کودکان کانادا، جوانان سئول و... حضور پیدا کرده و سه نامزدی جوایز استعدادهای جدید آسیایی از جشنواره رده الف شانگ‌های و سه جایزه دیگر از جشنواره‌های کاسا آسیا و تامیل‌نادو را در کارنامه داشته است. همچنین «A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور و از تولیدات مرکز مستند سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری که در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مذاهب امروز» کشور ایتالیا شرکت کرده بود نیز به عنوان بهترین مستند این جشنواره شناخته شد.

این مستند تاکنون جوایزی در جشنواره‌های فیلم فجر، مقاومت، سینما حقیقت و… کسب نموده و پیش از این جایزه اصلی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Zeichen der Nach» آلمان، جایزه فیلم منتخب از نگاه تماشاگران جشنواره «Chambéry» فرانسه، جایزه بهترین مستند جشنواره «واچ داکز» لهستان و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «سینیه‌دونویی» فرانسه را نیز از آن خود کرده است.

بیستمین جشنواره بین‌المللی «مذاهب امروز» از ۲۲ الی ۳۰ مهرماه در شهر تِرِنتو کشور ایتالیا برگزار شد و دو فیلم کوتاه ایرانی «تو فقط مادر من باش» ساخته رقیه توکلی و «سایه‌های سفید» از مهدی امینی نیز در این جشنواره حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر