پیشتازی افراطی‌ها در اتریش

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۶
پیشتازی افراطی‌ها
در اتریش

 فایننشال ‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از احتمال ائتلاف حزب محافظه‌کار اتریش راست‌های ‌افراطی منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز براساس نخستین نتایج اعلام شده حزب مردم «سباستین کورس» وزیر امور خارجه اتریش با کسب 30.2درصد آرا به عنوان قدرتمندترین حزب به پارلمان راه یافت. حزب راست افراطی آزادی اتریش نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و 26.8 درصد آراء را کسب کرد. حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم فعلی اتریش نیز که تا به حال قدرتمندترین حزب در پارلمان بود با کسب 26.3درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت. دیگر احزاب کوچک اتریش نیز هر کدام بین 4تا 5.5 درصد آرا شهروندان را کسب کردند. طبق این گزارش نتایج اولیه انتخابات پارلمان اتریش، شکست سختی برای حزب دموکرات به ‌شمار می‌رود؛ چراکه نشان‌دهنده پیروزی چشمگیر حزب افراطی است.

 وال ‌استریت ژورنال:

طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، شمار تلفات بمب‌گذاری در سومالی به بیش از 200نفر افزایش یافته است. برخی ساختمان‌های موجود در محل انفجار نیز در اثر شدت انفجار فرو ریخته و ساکنان آن زیر آوار مانده‌اند که عملیات خارج کردن اجساد از زیر آوار همچنان ادامه دارد. برخی منابع پزشکی اعلام کردند که تعداد قربانیان این انفجار به دلیل شدت جراحت وارده به زخمی‌ها درحال افزایش است. به گزارش‌ وال‌استریت ژورنال، شنبه، یک عامل انتحاری کامیونی بمب‌گذاری شده را در منطقه پر رفت‌و‌آمد در موگادیشو منفجر کرد. ساختمان‌های بسیاری بر اثر این انفجار تخریب شدند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته اما دولت سومالی گروه تروریستی الشباب را مسوول این جنایت می‌داند. رییس‌جمهوری سومالی با اعلام 3روز عزای عمومی در پی این انفجار خواستار نیمه برافراشته شدن پرچم‌ها در سراسر کشور شد.

 یو‌اس‌ای‌ تو دی:

نتایج انتخابات پارلمان اتریش، هزینه یک میلیون دلاری کمپین ترامپ در 3ماه اخیر و تلاش‌‌های ترزا می ‌برای نجات برگزیت از مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های جهان بود. یو اس تودی نیز در صفحه اول خود، گزارشی از هزینه‌های کمپین ترامپ از اول جولای تا پایان سپتامبر 2017 منتشر کرده است. طبق این گزارش، این هزینه‌ها بیشتر صرف تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2016 و تحقیقات کمیته‌های کنگره امریکا در این رابطه شده است. آن طور که در این گزارش آمده این هزینه یک میلیون دلاری در 3ماه اخیر بیشتر برای 3 وکیل مرتبط با کمپین ترامپ مصرف شده است؛ تلاش این وکلا در این راستا بوده که تا سر حد ممکن تحقیقات مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016و برخی پرونده‌های املاک و مستغلات ترامپ در مسیر تضعیف جایگاه سیاسی و حقوقی ترامپ موثر واقع نشود.

 

ارسال نظر