بازگشت والیبال ایران به جایگاه و اعتبار جهانی

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۸۲
بازگشت والیبال ایران به جایگاه و اعتبار جهانی

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در جام قهرمانان قاره‌ها برابر فرانسه به پیروزی رسید و با شایستگی روی سکوی جهانی ایستاد. کارشناس والیبال می‌گوید: کولاکوویچ خودش را پیدا کرده و شناخت عمیقی نسبت به بازیکنان و تیم ملی والیبال پیدا کرده و عملکردش نسبت به لیگ جهانی بسیار بهتر شده است.

مصطفی کارخانه، درباره عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان و کسب عنوان سومی اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها نه ضعیف، نه متوسط و نه خوب، بلکه عالی بود. ما تنها یک باخت به برزیل داشتیم و با این تیم که قهرمان المپیک است، هم‌رده هستیم. آنها یک باخت دارند ما هم باخت داریم. اگر کلمه‌یی بالاتر از عالی وجود داشت آن را برای توصیف عملکرد تیم ملی به کار می‌بردم. غیر از ژاپن، بقیه تیم‌ها از نظر فنی به هم خیلی نزدیک بودند. کادر فنی ما نسبت به لیگ جهانی کاملا متفاوت شده است. شک ندارم که نسبت به تک‌تک بازیکنان شناخت عمیق پیدا شده است. کولاکوویچ خودش را پیدا کرده و تیم را شناخته است.

او در ادامه گفت: باید این موفقیت را جشن گرفت. ما توانستیم با نتایجی که در این رقابت‌ها به دست آوردیم به جایگاه و اعتبار جهانی خود بازگردیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نیز با بیان اینکه برایمان مهم بود که مسابقات را با پیروزی به پایان برسانیم، گفت: خوشحالم و به تیم ایران افتخار می‌کنم، چون بهترین عملکرد خود را در تاریخ والیبال ایران رقم زدیم. سعید معروف در پایان آخرین دیدار ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان که 3 بر 2 فرانسه را شکست داد، افزود: تیم ملی والیبال ایران برای نخستین‌بار به مدال جهانی دست یافت. این مدال از آن جهت پر اهمیت است که والیبال ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان صاحب مدال جهانی است؛ اما در رده بزرگسالان تاکنون مدال کسب نشده بود.

 

ارسال نظر