نقشه راه تحریم کره‌شمالی

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۴۹
نقشه راه تحریم کره‌شمالی

 وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال‌استریت ژورنال گزارش اول خود را به موضوع بحران آزمایش بمب هیدروژنی اختصاص داده و تیتر زده که بحران کره‌شمالی داغ‌تر می‌شود. در عکس اول این روزنامه نیکی هیلی ‌نماینده دایم ایالات‌متحده در سازمان ملل با همتای چینی‌اش حرف می‌زند. موضوع کره‌شمالی و آزمایش بمب هیدروژنی آن همچنان داغ است به‌طوری که آخرین اخباری که رویترز به نقل از منابع آگاه کره‌جنوبی منتشر کرده، حاکی از آن است که کره‌شمالی توانایی پرتاب بمب هیدروژنی با موشک‌های قاره‌پیما را به دست آورده است.  بحران کره‌شمالی آنچنان عمیق شده است که حتی روسیه و چین هم آزمایش بمب هیدروژنی آن را محکوم کرده‌اند.

 نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش اول خود را به فشار امریکا مبنی بر تحریم نفتی کره‌شمالی اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، دولت ترامپ به کشورهای چین و دیگر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل فشار وارد می‌کند تا صادرات نفت و سوخت به کره‌شمالی را قطع کنند. از نگاه برخی کشورها این تلاش بهتر از ورود به جنگ است. به نظر می‌آید تحریم سوخت و صادرات نفت به کره‌شمالی در روزهای آتی در شورای امنیت سازمان ملل تصویب و به اجرا برسد. ممنوعیت صادرات نفت به کره شمالی ابزار جدیدی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است. حتی قبل از اینکه کره شمالی بمب هسته ای جدیدش را آزمایش کند ژاپن خواستار توقف عرضه نفت به این کشور شده بود.

ترامپ نیز تهدید کرده که روابط تجاری با همه کشورهایی که با کره شمالی تجارت دارند را قطع می‌کند اما چین که میزان زیادی از غذا و سوخت کره شمالی را تامین می‌کند، این تهدید را غیرقابل پذیرش اعلام کرد. اما گزارش دیگر این روزنامه به موضوع مدرک بودن دی‌ان‌ای مربوط است.

بنابراین گزارش، در یک دهه گذشته آزمایشگاه دی‌ان‌ای در مقر اصلی آزمایش‌های پزشکی شهر نیویورک به‌عنوان آزمایشگاه پیشتاز در تحلیل پیچیده‌ترین مدرک از صحنه جرم تلقی می‌شد اما اکنون جز این دفتر 50 دفتر دیگر در ایالت‌های مختلف به این امر مشغول هستند.

 ساوث چاینا مورنینگ پست

روزنامه چینی ساوث چاینا مورنینگ پست هم گزارش اول خود را به بریکس اختصاص داده و نوشته که چین 80 میلیون دلار برای رونق بریکس اختصاص می‌دهد.بنا‌بر‌این گزارش، چین در نشست سران بریکس که متشکل از کشورهای برزیل روسیه، هند، ‌چین و آفریقای‌جنوبی بوده خواهان وحدت تجاری میان این کشورها شده بود.

همچنین در گزارش دیگر این روزنامه آمده است که چین از کره‌شمالی خواسته ادامه آزمایش‌های هسته‌یی را متوقف کند.  پیش از این، این روزنامه در شماره روز قبل خود نوشته بود که چین به همراه ایالات‌متحده آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی را محکوم کرده بود.

 

ارسال نظر