بدون اینترنت؛ هرگز

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۸۱
بدون اینترنت؛ هرگز

گروه گوناگون|

 این روزها نمی‌شود، زندگی بدون اینترنت را تصور کرد. هرچند که افراد بسیاری در سراسر جهان، همچنان بدون وابستگی به اینترنت زندگی می‌کنند، اما آنچه مسلم است فراگیر شدن اینترنت در زندگی‌های امروزی است؛ در واقع می‌توان گفت اینترنت به جزیی جدایی‌ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. این وابستگی به اینترنت، بعد از ورود تلفن‌های همراه هوشمند به بازار نیز افزایش یافته است. این وابستگی در میان بسیاری از شهروندان، تبدیل به اعتیاد شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده در بسیاری از کشورها، افراد حتی نمی‌توانند لحظه‌یی از زندگی خود را بدون اینترنت تصور کنند. آن‌طور که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مردم هند بیشترین میزان وابستگی به ایتنرنت را دارند. نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا 82 درصد از هندی‌ها، زندگی را بدون اینترنت غیرممکن می‌دانند. در واقع در میان کشورهای مورد بررسی، هند بیشترین سهم وابستگی به اینترنت را به خود اختصاص داده است. میزان وابستگی به اینترنت در هند، مقام‌های بهداشتی این کشور را نگران کرده است؛ در بسیاری از بیمارستان‌های روانپزشکی هند، کلینیک‌های ترک اعتیاد اینترنت و تکنولوژی راه‌اندازی شده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که پس از هند، بریتانیایی‌ها بیشترین وابستگی را به اینترنت دارند. حدود 76درصد از شهروندان بریتانیا که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که نمی‌توانند بدون اینترنت زندگی کنند. آنها اعلام کرده‌اند اگر آنلاین نباشند، ناامید، گیج و مضطرب خواهند شد. بسیاری نیز اینترنت را مهم‌ترین گزینه در زندگی خود می‌دانند و از دوری اینترنت دلتنگ می‌شوند.

چین‌، سومین کشوری است که شهروندان، بیشترین وابستگی را به اینترنت دارند. آخرین آمارها نشان می‌دهد آمار جوان‌هایی که در چین به اینترنت اعتیاد دارند، روز به روز افزایش می‌یابد و این موضوع به روند رو به رشد تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد به اینترنت دامن زده است. به‌طوری که این کشور را به یکی از کشورهای پیشرو در کمپ‌های ترک اعتیاد به اینترنت تبدیل کرده است. طبق نتایج نظرسنجی‌ها، حدود 77 درصد از چینی‌ها نمی‌توانند زندگی بدون اینترنت را تصور کنند. این آمار در آلمان به 73 درصد می‌رسد. این در حالی است که حدود 73 درصد از امریکایی‌ها، زندگی بدون اینترنت را ناخوشایند تصور می‌کنند. در امریکا نیز افزایش وابستگی به اینترنت به جایی رسیده که مراکز ترک اعتیاد به اینترنت راه‌اندازی شده است. در این مراکز، مراجعان به مدت چند روز در کمپی در طبیعت قرار می‌گیرند و به فعالیت‌هایی مانند ورزش و طبیعت‌گردی مشغول هستند. هدف از این دوره‌ها قطع ارتباط با جهان برای بازیابی درون خود است. با الگو گرفتن از این روش، برخی شرکت‌های گردشگری خارجی نیز به تازگی پیشنهادهای سفر بدون اینترنت ارائه می‌کنند. در ادامه این نظرسنجی، روسیه، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن به عنوان کشورهایی معرفی شده‌اند که به ترتیب بیشترین وابستگی را بدون اینترنت دارند. به‌طور متوسط حدود 64درصد از شهروندان این کشورها نمی‌توانند زندگی بدون اینترنت را تصور کنند.

بسیاری از مردم عقیده دارند، اینترنت در زمان صرفه‌جویی می‌کند، اما واقعیت آن است کاربرانی که در خانه از اینترنت استفاده می‌کنند ساعت‌های متمادی را بدون آنکه متوجه شوند در اینترنتی که سود اقتصادی برایشان ندارد، سپری می‌کنند. به این ترتیب از فعالیت‌های طبیعی‌شان دور می‌شوند. نکته قابل‌ توجه این است که افراد شرکت‌ کننده در این نظرسنجی، صرفا افرادی نیستند که از اینترنت در راستای شغل و فعالیت کاری خود استفاده می‌کنند.

 

 

ارسال نظر