اخراج دیپلمات‌های امریکا از روسیه

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۲۸
اخراج دیپلمات‌های امریکا از روسیه

 نیویورک‌ تایمز:

روسیه 755 دیپلمات امریکایی را اخراج کرد. رییس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه روسیه گزینه‌های زیادی برای مقابله با تحریم‌های ضدروسی امریکا دارد، تصریح کرد: «به این نتیجه دست یافته‌ام که اکنون زمان آن است به ایالات‌متحده نشان دهیم که ما اقدامات آنها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.»

پوتین با تاکید بر اینکه روابط مسکو-واشنگتن به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت، افزود: «ایالات‌متحده کاملا بی‌دلیل به سمت تخریب روابط دو کشور گام برداشته است.» این تصمیم بعد از آن اعلام شد که امریکا در روزهای گذشته تحریم‌های تازه‌یی را علیه روسیه وضع کرد. وزارت خارجه روسیه پیش‌تر از امریکا خواسته بود تعداد دیپلمات‌های خود را تا ماه سپتامبر امسال به ۴۵۵ نفر کاهش دهد. روسیه

دو روز پیش همچنین به امریکا اطلاع داده بود که

دو ساختمان دیپلماتیک امریکا را هم دراختیار خواهد گرفت. پس از این اقدام، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد تصمیم روسیه تاسفبار و غیرقابل توجیه است و امریکا شیوه‌های مقابله با آن را بررسی می‌کند.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه با انتشار عکسی از ارتش چین، به افزایش قدرت نظامی چین پرداخته است. شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری این کشور، در یک سخنرانی در نودمین سالگرد تشکیل ارتش، به نیروهای ارتش گفته که باید به یک نیروی نخبه و قدرتمند تبدیل شوند. این درحالی است که نیروهای مسلح چین، یکی از بزرگ‌ترین نیروها در جهان شناخته می‌شوند. با این‌ حال این کشور در حال برنامه‌ریزی برای رشد و افزایش قدرت نظامی است؛ این برنامه‌ریزی شامل سرمایه‌گذاری در فناوری و تجهیزات جدید مانند جنگنده‌های مخفی و ناوهای هواپیمابر است. طبق گزارش‌ها، این نخستین‌بار است که چین در روز ارتش، یک رژه نظامی پس از انقلاب کمونیستی در 1949 دیده است. چین چندین دهه است که هیچ جنگی را تجربه نکرده و دولت اصرار دارد که این افزایش توان نظامی، به معنای خصومت‌طلبی نیست.

 میامی هرالد:

به‌دنبال خشونت‌های روی داده در جریان انتخابات جنجال‌ برانگیز ونزوئلا و شب پیش از آن، 11 نفر ازجمله یک نامزد انتخابات به قتل رسیدند. مخالفان دولت بر این باورند که نیکولاس مادورو رییس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا، قصد دارد با تغییر ترکیب مجلس موسسان قانون اساسی این کشور، قدرت خود را تحکیم بخشد. به گزارش این روزنامه، سفیر امریکا در سازمان ملل متحد گفت که برگزاری انتخابات برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی با نظارت دولت مادورو «گامی به سوی دیکتاتوری» است و ایالات‌متحده «دولت غیرمشروع» در کاراکاس را نمی‌پذیرد. این انتخابات در ونزوئلا درحالی برگزار شد که مخالفان آن را تحریم کرده بودند؛ مخالفان در پارلمان ونزوئلا صاحب اکثریت هستند.  کمیسیون انتخابات ونزوئلا می‌گوید که میزان مشارکت در انتخابات روز گذشته این کشور ۴۱.۵درصد بوده است. مخالفان، اما میزان مشارکت را در حدود ۱۲درصد اعلام کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر