اثری درباره زنان «کارتن‌ خواب»

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۴۹
اثری درباره زنان «کارتن‌ خواب»

کارگردان«یک دقیقه و بیست ثانیه» با اشاره به اینکه در این نمایش مخاطبان و بازیگران در یک وضعیت قرار گرفته و با هم در تعامل هستند از دغدغه‌های خود برای اجرای این اثر صحبت کرد.

شهرام گیل‌آبادی کارگردان «یک دقیقه و بیست ثانیه» که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی و دغدغه‌های اجتماعی که دنبال می‌کند به مهر گفت: دغدغه پرداختن به مسائل اجتماعی همیشه در آثار هنری من وجود داشته و از روزی که کار تئاتر را شروع کردم، نگاه و دغدغه اجتماعی در کارهایم به چشم می‌خورد.

او ادامه داد: در مجموع همیشه تلاش کرده‌ام نیم نگاه جدی به فضای جامعه و رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشم و از دید خودم این موضوعات را یا به نقد بکشم یا اعتراض اجتماعی نسبت به یک موضوع را با زبان هنر بیان کنم. یکی از موضوعاتی که در جامعه با آن مواجهیم و روز به روز هم گسترش پیدا می‌کند، بحث آسیب‌های اجتماعی به خصوص مساله کارتن‌خوابی و اعتیاد است که متاسفانه زنان جامعه هم درگیر این معضل جدی هستند. در این اجرا تصمیم گرفتیم ،موضوع کارتن‌خوابی زنان را مورد توجه قرار دهیم و به عمق این مشکل ورود پیدا کنیم. در همین راستا ۵۳ زن کارتن‌خواب مورد پژوهش قرار گرفته و قصه زندگی‌شان شنیده و ثبت شد.

گیل‌آبادی یادآور شد: قصه 4 زن از این ۵۳ زن تبدیل به نمایشنامه«یک دقیقه و بیست ثانیه» و قصه یکی از آنها قرار است به فیلمنامه بلند تبدیل شود. در این نمایشنامه زندگی 4 کارتن‌خواب زن بررسی می‌شود که هر کدام با یک زمینه و بستری متفاوت به سمت اعتیاد و کارتن‌خوابی کشیده شده‌اند. براساس روح ماجرا تلاشمان این بود که بهترین انتخاب را برای بازیگرانمان انجام دهیم و بازیگرانی که در نمایش حضور دارند هم از نظر قوت اجرایی و توانمندی‌هایی که دارند و هم از نظر محبوبیت بین مردم ممتاز هستند. این بازیگران، هنرمندان تراز اول تئاتر به حساب می‌آیند و با وجودی که ممکن است در تلویزیون و سینما هم فعال باشند اما بستر ورودشان به فضای بازیگری تئاتر است. هم پانته‌آ بهرام هم سیما تیرانداز و هم لادن مستوفی بازیگران درخشان تئاتر هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

 

ارسال نظر